Resultats de la cerca
Es mostren 8 resultats
Sant Llorenç de Binixems
Església
Església del terme municipal d’Alaior (Menorca), antigament parròquia del sector de sa Tramuntana alaiorenca.
Fou erigida en el pariatge de Jaume II de Mallorca 1303 i tenia dins els seus límits la capella de Sant Salvador del Toro El 1565 la demarcació parroquial fou suprimida i annexada a Alaior, Maó i es Mercadal Un terratrèmol el 1654 destruí el temple, reedificat posteriorment i completat amb una porxada, suprimida en les modificacions del 1889
Sant Joan des Vergers

Església de Sant Joan des Vergers (Maó)
© Antònia Sànchez - blogenmenorca
Església
Església del municipi de Maó (Menorca), al centre d’una zona de regadiu, al NW de la ciutat, terra endins de la colàrsega del port de Maó, dita els vergers de Sant Joan, antiga zona d’aiguamolls bonificada al s XVIII pel governador anglès Kane.
Vora l’església hi ha la font de Sant Joan
Gràcia
Santuari
Santuari situat als afores de Maó (Menorca), vora el cementiri, on és venerada la Mare de Déu de Gràcia, patrona de Maó.
L’edifici primitiu hom suposa que hi havia hagut antigament un convent augustinià fou substituït el 1491 per un edifici gòtic, reconstruït el 1544 i ampliat el 1697 i durant el s XVIII
cala Morell

Vista general de cala Morell
© CIC-Moià
Església
Cala
Cala de la costa de Tramuntana de Menorca, dins el municipi de Ciutadella, en curs d’urbanització, prop de la caseria de son (o çon) Morell i de l’antiga església de Curniola.
Monestrells
Església
Antic poble
Església (Sant Joan de Monestrells, actualment Sant Joan de Missa) i antic poble del municipi de Ciutadella (Menorca), situat al SE de la ciutat.
Fou una de les set parròquies establertes en el pariatge atorgat per Jaume II de Mallorca en 1301-11
cova des Mussol
Santuari
Cova
Prehistòria
Cova santuari prehistòrica del terme municipal de Ciutadella (Menorca).
És formada per diferents cambres, que s’estenen en una longitud d’uns 200 m Després d’una primera utilització a la meitat del segon millenni, fou novament ocupada entre el 1200 i el 1000 aC D’aquest segon moment data un conjunt excepcional d’objectes tallats en fusta d’ullastre, entre els quals destaquen dues representacions antropomorfes Un tercer moment d’ús, al principi del primer millenni aC, es caracteritza per la presència d’una necròpoli i diversos dipòsits votius formats per objectes metàllics, a més d’un disc de vori
el Toro

Aspecte del santuari de la Mare de Déu del Toro
© CIC-Moià
Santuari
Santuari (la Mare de Déu del Toro) situat al municipi des Mercadal (Menorca), al cim de la muntanya del Toro (385 m alt.), màxima elevació orogràfica de l’illa, a llevant de la vila.
La tradició atribueix la troballa de la Mare de Déu a uns ermitans de Llinàritx que acudiren a la muntanya guiats per una columna de llum Però cal situar la fundació del santuari vers el 1288, immediatament després de la conquesta El pariatge de Jaume II de Mallorca cita la capella de Sant Salvador del Toro a la demarcació parroquial de Sant Llorenç de Binixems L’església fou regida successivament per mercedaris fins el 1297, capellans diocesans, augustinians 1595-1835, franciscans 1880-81, ermitans de Sant Pau i Sant Antoni 1941-68 i darrerament per franciscanes La comunitat augustiniana…
Carbonell
Església
Possessió del municipi d’es Mercadal (Menorca) vora l’antiga església parroquial de Sant Joan des Horts de Carbonell
, dita abans Sant Joan de Carbonell
.