Resultats de la cerca
Es mostren 12 resultats
Sant Eloi
Santuari
Santuari del municipi de Tàrrega (Urgell), al cim del tossal de Sant Eloi (410 m), just al NW de la ciutat.
Fet construir per l’argenter targarí Simó Canet o Comet, el 1248, l’església fou refeta en 1728-31 El 1872 el santuari es convertí en fortí i al seu voltant es construïren muralles i torricons, que es convertiren en calabossos per als presoners de guerra Reparada el 1876, s’hi posà l’altar de la paeria El 1970 fou trobada, aparedada, la imatge del sant La reforestació de la serra s’inicià el 1908 actualment ha esdevingut un parc
el Pedregal

Finestres geminades, procedents del monestir del Pedregal, a la façana de migdia de l’ermita de la Mare de Déu de la Llet de Talladell
© Fototeca.cat
Santuari
Santuari i antiga abadia cistercenca femenina ( Santa Maria del Pedregal
), filial de la de Vallbona de les Monges, situat al municipi de Tàrrega (Urgell), a l’E de la ciutat, dins l’antic terme del Talladell.
L’abadia fou fundada vers el 1176 per la família Anglesola amb l’establiment d’una comunitat de monges procedents de Vallbona Les donacions foren nombroses durant tot el segle XIII i àdhuc es construí un alberg annex al monestir que acollí caminants i pelegrins de pas per l’antic camí ral Tingué força vitalitat una abadessa i 12 monges fins al s XIV, que inicià la decadència El 1589 l’abat de Poblet li uní el monestir de Vallsanta Guimerà S'extingí el 1604, quan l’abat del Císter ordenà la fusió del Pedregal amb la casa de Sant Hilari de Lleida La rovinada de Santa Tecla 1874 acabà gairebé…
Santa Magdalena de Ribalera
Santuari
Medicina
Santuari i antic hospital del municipi de Farrera (Pallars Sobirà), al límit amb els de les Valls de Valira i Montferrer de Segre (Alt Urgell), a la Ribalera, a la dreta del Romadriu.
És situat al centre del bosc de Santa Magdalena , que té més de 20 km de llarg, és poblat de pins, avets i bedolls i té una superfície de 8 000 ha
Arboló
Santuari
Santuari de la Mare de Déu d’Arboló
situat a 640 m alt. damunt una roca espadada a l’esquerra de la Noguera Pallaresa, dins l’antic terme d’Estac, del municipi de Soriguera (Pallars Sobirà).
L’actual església és romànica 1150 però el castell i l’església d’Arboló són esmentats ja el 781 En aquest indret el riu s’engorja per l' estret d’Arboló , que separa les riberes de Sort i de Gerri de la Sal
santuari del Pont
Santuari
Santuari (la Mare de Déu del Pont) del municipi de Vall de Cardós (Pallars Sobirà), dins l’antic terme d’Estaon.
És situat a la vall de Cardós, a la dreta de la Noguera de Cardós, a l’indret d’un antic pont de tradició romana
la Muntanya
Santuari
Santuari (la Mare de Déu de la Muntanya) del municipi de Rialb (Pallars Sobirà), dins la parròquia de Caregue, a la dreta del riu de Caregue, aigua amunt de Surp.
el Soler
Santuari
Santuari de la Mare de Déu del Soler del municipi de Sort (Pallars Sobirà), dins l’antic terme d’Enviny.
És situat, en un coster, a la dreta de la Noguera Pallaresa, vora l’hostal Nou
les Hortes
Santuari
Santuari (la Mare de Déu de les Hortes) del municipi de Preixana (Urgell), prop del nucli urbà.
l’Horta
Santuari
Santuari (la Mare de Déu de l’Horta) del municipi d’Ivars d’Urgell, al nord del poble, a l’antic terme de Montalé i Montsuar.
Esplà
Santuari
Santuari (la Mare de Déu d’Esplà) del municipi de Baix Pallars (Pallars Sobirà), dins l’antic terme de Baén, situat en una elevació (1 533 m), al nord-est de la serra de Cuberes.
Esmentat ja el 1163, depenia d’Espluga de Cuberes