Resultats de la cerca
Es mostren 35 resultats
Pujol
Veïnat
Veïnat del municipi de Fígols i Alinyà (Alt Urgell), dins l’antic terme d’Alinyà.
Cortiuda
Despoblat
Despoblat del municipi de Peramola (Alt Urgell), a 975 m alt. en un serrat que divideix les aigües del Segre i del Rialb, al vessant meridional de la serra d’Aubenç.
La seva església parroquial és dedicada a sant Martí
Escàs
Despoblat
Despoblat del terme de les Valls de Valira (Alt Urgell), a l’E del poble d’Arcavell, sota el bony de Quíxol.
Colomers
Despoblat
Despoblat dins l’antic terme de la Ribalera
, al límit de l’Alt Urgell i del Pallars Sobirà.
Colldeboix
Veïnat
Veïnat del municipi de Fígols d’Organyà (Alt Urgell), dins l’antic terme d’Alinyà, al vessant septentrional de la serra de Cambrils, al voltant de la capella de Santa Pelaia.
Ares
Despoblat
Llogaret despoblat del municipi de Cabó (Alt Urgell) situat a 1 400 m d’altitud, al vessant meridional de la serra d’Ares
(1 847 m, al pla Redon), gran altiplà ramader, limitat per altes cingleres, que separa la vall de Cabó de la vall de la Guàrdia o d’Aguilar.
El lloc és presidit per l’església de Sant Bernabé, d’origen romànic, amb absis quadrat i dues capelles fent transsepte Antiga sufragània de la de Cabó, ara depèn de la parròquia de Coll de Nargó Prop hi ha les bordes d’Ares Ares pertanyia al quarter d’Organyà, del vescomtat de Castellbò
Lletó
Despoblat
Despoblat (1470 m alt.) del municipi d’Alàs i Cerc (Alt Urgell), al vessant septentrional de la serra de Cadí, prop del coll de Vanses.
Hi ha una capella dedicada a sant Esteve És esmentat ja el 839 Al s XIX pertanyia al municipi d’Artedó i fins el 1970 al de Cerc
Fontelles
Despoblat
Despoblat del municipi de Ribera d’Urgellet (Alt Urgell), al nord-est del poble, al vessant meridional de la serra de Tost.
Al s XIX hi havia el mas de Fontelles S'hi dreça l’antiga església de Sant Fruitós
Cerneda
Veïnat
Antic veïnat del municipi de Josa i Tuixén (Alt Urgell), al vessant meridional de la serra de Cadí, aigua amunt del poble de Josa, sota la coma de Cerneres, vers el sector de capçalera del riu de Josa.
Avui despoblat, hi ha escasses restes de l’antiga església sufragània de Santa Maria de Cerneres Havia format part de l’antic terme de Josa de Cadí
Cercedol
Veïnat
Veïnat de la vall de Castellbò, del municipi de Montferrer i Castellbò (Alt Urgell), al camí de Castellbò a Vilamitjana.