Resultats de la cerca
Es mostren 15 resultats
Sant Martí dels Castells
Caseria
Castell
Caseria, antic castell i parròquia, situat sobre un penyal, envoltat pel Segre, a l’W del municipi de Bellver de Cerdanya, Baixa Cerdanya.
El castell de Sant Martí existia ja el 1050, i sempre anà unit als de Miralles i Queralt, com a domini dels comtes de Cerdanya El 1134 fou infeudat als vescomtes de Castellbò, i més tard es considerà lloc reial El seu terme tenia 5 famílies el 1355 i una de sola a la fi del s XIX Del castell resten només escasses ruïnes i l’església romànica de Sant Martí, que fou parròquia del s XII en endavant Perdé la municipalitat a la fi del s XIX Hi ha un sol mas sota l’antiga església
Otanell
Caseria
Caseria del municipi de Cortes de Pallars (Vall de Cofrents), situat al sector oriental del terme, a la capçalera del petit barranc d’Otanell, afluent del Xúquer per la dreta.
Lloc de moriscs 46 focs l’any 1609 de la fillola de Cofrents, fou centre de la baronia d'Otanell L’any 1535 fou erigit en rectoria de moriscs, en separar-se de Dosaigües
Vilella
Caseria
Caseria del municipi de Bellver de Cerdanya (Baixa Cerdanya), al peu del Cadí, a l’inici del pla de Talló.
El lloc de Vilella és esmentat el 839 dins la parròquia de Santa Maria de Talló
La Unde
Caseria
Caseria del municipi d’Aiora (Vall de Cofrents), al peu del puntal de La Unde, al NW del terme.
el Torrent
Caseria
Caseria del municipi d’Urtx (Baixa Cerdanya), fins el 1969 del de Queixans.
Cortariu
Caseria
Caseria del municipi de Bellver de Cerdanya (Baixa Cerdanya), a 1230 m alt., a l’esquerra del torrent de Pi, aigua amunt de Pi.
Lavascort
Caseria
Caseria del municipi de Bellver de Cerdanya (Baixa Cerdanya), a l’esquerra del Segre, prop de Baltarga.