Resultats de la cerca
Es mostren 11 resultats
Sant Martí dels Castells
Caseria
Castell
Caseria, antic castell i parròquia, situat sobre un penyal, envoltat pel Segre, a l’W del municipi de Bellver de Cerdanya, Baixa Cerdanya.
El castell de Sant Martí existia ja el 1050, i sempre anà unit als de Miralles i Queralt, com a domini dels comtes de Cerdanya El 1134 fou infeudat als vescomtes de Castellbò, i més tard es considerà lloc reial El seu terme tenia 5 famílies el 1355 i una de sola a la fi del s XIX Del castell resten només escasses ruïnes i l’església romànica de Sant Martí, que fou parròquia del s XII en endavant Perdé la municipalitat a la fi del s XIX Hi ha un sol mas sota l’antiga església
ses Salines de Sant Ferran
Caseria
Caseria del municipi i illa de Formentera, dins la parròquia de Sant Ferran, prop de les salines de Formentera.
Cortariu
Caseria
Caseria del municipi de Bellver de Cerdanya (Baixa Cerdanya), a 1230 m alt., a l’esquerra del torrent de Pi, aigua amunt de Pi.
Cala Molí
Caseria
Caseria d’estiueig de la costa occidental d’Eivissa, prop de cala Molí, dins el municipi de San Josep de sa Talaia, al nord de Cala Vedella.
Lavascort
Caseria
Caseria del municipi de Bellver de Cerdanya (Baixa Cerdanya), a l’esquerra del Segre, prop de Baltarga.
el Torrent
Caseria
Caseria del municipi d’Urtx (Baixa Cerdanya), fins el 1969 del de Queixans.
Vilella
Caseria
Caseria del municipi de Bellver de Cerdanya (Baixa Cerdanya), al peu del Cadí, a l’inici del pla de Talló.
El lloc de Vilella és esmentat el 839 dins la parròquia de Santa Maria de Talló
Vilagrau
Caseria
Caseria del municipi d’Urús (Baixa Cerdanya), al SW del poble, vora el terme de Bellver de Cerdanya, proper a l’església de Sant Grau d’Urús, dita també de Sant Pau del Puig d’Urús, esmentada ja al sXII.
sa Canal
Caseria
Venda, caseria i carregador de sal de les salines d’Eivissa, a l’extrem meridional de l’illa (Sant Josep de sa Talaia), al fons d’una cala entre la punta de ses Portes i la punta de la Rama.