Resultats de la cerca
Es mostren 16 resultats
Togores
Caseria
Santuari
Caseria, santuari i antiga quadra del municipi de Sabadell (Vallès Occidental), al NE del terme, a la vall del riu Tort, dins la parròquia de Jonqueres.
El lloc és esmentat ja el 986 el llinatge de Togores, des del 1159 La casa i santuari de Togores es troben a la dreta del riu la capella, dedicada a santa Maria i a sant Abdó i sant Senén, és esmentada ja el 1323 Fou residència, durant un quant temps, al començament del s XV, de donades en aquells anys la jurisdicció de la quadra pertanyia al monestir de Sant Llorenç del Munt
Tarassó

Rec d’aspersió per a cereals, al Tarassó
© Fototeca.cat
Caseria
Caseria i antic terme del municipi d’Agramunt (Urgell), al S de la serra d’Almenara, a la plana, regada pel canal d’Urgell.
És extensa heretat que s’estén fins a la plana amb moltes terres de regadiu i que antigament havia tingut la categoria de terme
Serrabarona
Caseria
Caseria del municipi de Sentmenat (Vallès Occidental), a poca distància del nucli urbà, al SE.
el Pla de Reixac
Caseria
Caseria del municipi de Montcada i Reixac (Vallès Occidental), a l’esquerra del Besòs, dins l’antic terme de Reixac.
Peraltes
Caseria
Caseria del municipi d’Ossó de Sió (Urgell), al N del poble, a la dreta del Sió.
Montalé
Caseria
Caseria (267 m alt.) del municipi d’Ivars d’Urgell, al NE de la vila, camí de la Fuliola i del Tarròs.
Estigué unit a Montsuar Té una església dedicada a la Mare de Déu de Montserrat
el Molinot
Caseria
Caseria del municipi de Viladecavalls (Vallès Occidental), a l’antic camí de Barcelona a Monistrol.
Mogoda
Caseria
Caseria i antiga quadra del municipi de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), situada a la dreta de la riera de Caldes, aigua avall del poble, vora la urbanització de la Florida .
Vallençana
Caseria
Caseria i antiga quadra del municipi de Montcada i Reixac (Vallès Occidental), a la vall de la riera de Vallençana (afluent, per l’esquerra, del Besòs), que davalla de la Serralada de Marina (que la carretera de Badalona a Montcada travessa pel coll de Vallençana).