Resultats de la cerca
Es mostren 48 resultats
Cortiuda
Despoblat
Despoblat del municipi de Peramola (Alt Urgell), a 975 m alt. en un serrat que divideix les aigües del Segre i del Rialb, al vessant meridional de la serra d’Aubenç.
La seva església parroquial és dedicada a sant Martí
Escàs
Despoblat
Despoblat del terme de les Valls de Valira (Alt Urgell), a l’E del poble d’Arcavell, sota el bony de Quíxol.
Colomers
Despoblat
Despoblat dins l’antic terme de la Ribalera
, al límit de l’Alt Urgell i del Pallars Sobirà.
Ares
Despoblat
Llogaret despoblat del municipi de Cabó (Alt Urgell) situat a 1 400 m d’altitud, al vessant meridional de la serra d’Ares
(1 847 m, al pla Redon), gran altiplà ramader, limitat per altes cingleres, que separa la vall de Cabó de la vall de la Guàrdia o d’Aguilar.
El lloc és presidit per l’església de Sant Bernabé, d’origen romànic, amb absis quadrat i dues capelles fent transsepte Antiga sufragània de la de Cabó, ara depèn de la parròquia de Coll de Nargó Prop hi ha les bordes d’Ares Ares pertanyia al quarter d’Organyà, del vescomtat de Castellbò
Lletó
Despoblat
Despoblat (1470 m alt.) del municipi d’Alàs i Cerc (Alt Urgell), al vessant septentrional de la serra de Cadí, prop del coll de Vanses.
Hi ha una capella dedicada a sant Esteve És esmentat ja el 839 Al s XIX pertanyia al municipi d’Artedó i fins el 1970 al de Cerc
Fontelles
Despoblat
Despoblat del municipi de Ribera d’Urgellet (Alt Urgell), al nord-est del poble, al vessant meridional de la serra de Tost.
Al s XIX hi havia el mas de Fontelles S'hi dreça l’antiga església de Sant Fruitós
Morters
Despoblat
Llogaret despoblat del municipi de les Valls de Valira (Alt Urgell), situat en un coster, a la dreta de la Valira, aigua amunt del cap del municipi.
Conserva vestigis de l’església dedicada a sant Llorenç dos murs fent angle, un dels quals amb opus spicatum
Montellà
Despoblat
Llogaret i antic terme despoblat del municipi de Cabó (Alt Urgell), situat a la vall de Montellà, drenada pel barranc d’Inglada (afluent per la dreta del riu de Cabó).
Hi ha la capella de la Mare de Déu del Carme i, properes, les bordes de Montellà
Malgrat de Noves
Despoblat
Despoblat del municipi de les Valls d’Aguilar (Alt Urgell), a l’esquerra del riu de la Guàrdia, a 810 m alt., dins l’antiga vall d’Aguilar.
Pertanyia al vescomtat de Castellbò, dins el quarter de Castellbò
Nabiners
Despoblat
Despoblat del municipi de Ribera d’Urgellet (Alt Urgell), a 1 125 m alt., a la dreta del torrent de la Coma, dins l’antic terme d’Arfa.
L’església parroquial Sant Sadurní, esmentada ja el 839, fou del capítol d’Urgell Era municipi independent a mitjan s XIX