Resultats de la cerca
Es mostren 14 resultats
La Cercadilla
Arquitectura civil
Palau romà de la ciutat de Còrdova.
Construït al final del s III sobre una villa suburbana de l’època de l’alt Imperi, estava estructurat a partir d’una gran exedra semicircular entorn de la qual es disposaven radialment diferents construccions de planta basilical —similars a l’aula palatina de Trèveris— amb absis tricònquids Les grans dimensions del conjunt i els models en què s’inspira indiquen que es tractava d’un palau imperial Al s VI el lloc fou ocupat per una basílica cristiana, i, posteriorment, per un assentament islàmic
Yesa
Arquitectura civil
Embassament
Pantà al curs mitjà del riu Aragó, al límit amb Navarra, al peu de la serra de Leyre.
Té una capacitat de 470 milions de m 3
hostal del Vent
Arquitectura civil
Hostal
Antic hostal del municipi d’Odèn (Solsonès), situat a la carretera de Solsona a Sant Llorenç dels Morunys, al límit amb el terme de Lladurs, al coll del Vent, límit meridional de la serra d’Encies.
Belesar
Arquitectura civil
Embassament
Pantà de Galícia, a la província de Lugo, construït al curs mitjà del riu Miño.
Té una capacitat de 655 hm 3 i és utilitzat per al regatge 1 828 ha i per a alimentar una hidrocentral La seva potència és de 225 037 kW
Bárcena
Arquitectura civil
Embassament
Pantà de la província de Lleó, a la comarca d’El Bierzo, format per embassament de les aigües del riu Sil al terme municipal de Ponferrada, amb una capacitat de 341 hm3.
Hi ha una central elèctrica de l’ Empresa Nacional de Electricidad 92808 MWh
Barasona
Arquitectura civil
Embassament
Pantà construït sobre l’Éssera, prop de la seva confluència amb el Cinca, dins l’actual terme de Graus (a la província d’Osca).
Pren el nom de l’antic poble situat a l’esquerra de l’Éssera i al davant de la Pobla de Castre, aigua avall de Graus, que fou negat en omplir-se la resclosa aquest pantà, que recull l’aigua de l’Éssera i de l’Isàvena la cua del pantà arriba prop de llur aiguabarreig, amb una capacitat de 70 milions de m 3 , a més de regular el canal d'Aragó i Catalunya alimenta la central hidroelèctrica de Sant Jordi, subterrània, que té el salt al peu de la resclosa
el Bancal dels Sacs
Arquitectura civil
Hostal
Antic hostal del terme municipal de Pinell de Solsonès, dins la parròquia de Madrona, situat a 590 m d’altitud, en una collada de la serra del Bancal, límit del Solsonès, la Segarra i la Noguera.
Hom hi celebrava el 19 de setembre i el 21 de gener dues fires de bestiar a l’aire lliure que han estat traslladades a Solsona a la primera hom venia també el cànem procedent de les hortes de Ponts, Oliana i Artesa de Segre
pantà d’Alarcón
Arquitectura civil
Embassament
Pantà construït el 1955 al curs alt del riu Xúquer, al municipi d’Alarcón (Conca), per tal de regular els regadius valencians (40 000 ha) i la producció d’energia (281 860 kW).
Té una capacitat de 1 112 milions de m 3
Generalife
Vista del pati de la Sèquia, al Generalife
© Fototeca.cat
Arquitectura civil
Palau d’estiu dels reis nassarites situat al Cerro del Sol, davant l’Alhambra, a Granada, construït a la fi del s XIII i al començament del XIV.
Posteriorment —s XVI— hi foren afegits edificis que destruïren la unitat del conjunt El centre és el pati de la Séquia, travessat per un canal amb brolladors al costat Els edificis conserven decoracions de guixeries
Gabriel y Galán
Arquitectura civil
Embassament
Pantà del riu Alagón, situat al N de la província de Càceres, Extremadura.
Construït el 1960, té una capacitat de 198 hm 3 És aprofitat per al regatge d’unes 25 000 ha i per a la producció d’energia elèctrica