Resultats de la cerca
Es mostren 13 resultats
Bonner
Llogaret
Llogaret del municipi de Gósol (Berguedà), a 1 320 m d’altitud, en un coster, a l’esquerra de l’aigua de Valls, a l’extrem meridional del municipi.
La seva església de Santa Eulàlia, romànica, depèn de la parròquia de l’Espà
l’Alquerieta de Jordà
Llogaret
Llogaret del municipi de Muro del Comtat (Comtat), a la dreta del riu d’Agres, prop de la confluència amb el riu d’Alcoi.
L’església Sant Joaquim és annexa de la parròquia de Muro
Moripol
Llogaret
Llogaret del municipi de Gósol (Berguedà), situat a 1 372 m alt., a la capçalera del torrent de Moripol —afluent de l’aigua de Valls per la dreta—, que neix als contraforts orientals de la serra del Verd.
L’església parroquial de Sant Vicenç depenia de la d’Espà
Molers
Llogaret
Llogaret del municipi de Saldes (Berguedà), situat a 1 163 m alt., en un planell que domina, per la dreta, l’engorjat riu de Saldes.
La seva església Sant Ponç és romànica
Vilacireres
Llogaret
Llogaret del municipi de Gósol (Berguedà), al vessant sud-oriental de la serra del Verd, al límit amb el municipi de Guixers (Solsonès).
És centrat en l’antiga església parroquial Sant Jaume, situada a 1 356 m alt, a la capçalera del torrent de Vilacireres , afluent, per la dreta, de l’aigua de Valls dins el terme del poble de la Corriu
Fonogedell
Llogaret
Llogaret del municipi de Casserres de Berguedà, al S del terme, a la dreta de la riera de Merola.
L’església Sant Miquel és romànica
Benàmer
Llogaret
Llogaret del municipi de Muro del Comtat (Comtat), a l’esquerra del riu d’Alcoi, prop de la confluència amb el riu d’Agres.
El 1535 fou desmembrat de Cocentaina i passà a formar part de la nova parròquia de Muro actualment l’església la Mare de Déu de Gràcia depèn d’Alcosser de Planes
Aguilar
Llogaret
Antic llogaret i quadra del municipi de Montmajor (Berguedà), situat prop del Pujol de Planès, de la parròquia del qual depèn la seva església de Santa Maria.
Al s XIX havia format un municipi juntament amb d’altres petits territoris, molt separats entre ells i escampats des dels rasos de Peguera Catllarí fins al pla de Montmajor l'Hospital i a la serra de Busa, en ple Solsonès Valielles duia el nom d' Aguilar, l’Hospital i Catllarí , i tenia, el 1842, 40 h
Graugés
Llogaret
Llogaret, fortament disseminat, del municipi d’Avià (Berguedà), vora l’estany de Graugés, al SE del poble.
A la fi del s XIX hom hi establí una important colònia agrícola, propietat dels germans Rosal
Travil
Llogaret
Llogaret del municipi de Capolat (Berguedà), situat a l’extrem occidental de l’altiplà de Capolat, al peu dels cingles dels Tossals.