Resultats de la cerca
Es mostren 8 resultats
el Salze
Llogaret
Llogaret del municipi de Beneixama (Alt Vinalopó), a l’E de la vila, a la dreta del Vinalopó.
La seva església és dedicada a sant Vicent
l’Ermita de Sant Antoni
Llogaret
Llogaret i zona residencial del municipi de la Vila Joiosa (Marina Baixa), 1 km al N de la població, vora el riu de Sella, aigua amunt de la ciutat.
Atzeneta
Llogaret
Llogaret del municipi de Benifato (Marina Baixa), a la vall de Guadalest, agregat a la parròquia de Beniardà quan aquesta fou creada el 1574.
Antiga població de moriscs, era habitat per 12 famílies el 1602
Altea la Vella
Llogaret
Llogaret del municipi d’Altea (Marina Baixa) situat al sector septentrional del terme, a 2,5 km de la costa i al peu de la serra de Bèrnia.
Hi passa la carretera de l’Olla a Callosa d’en Sarrià Una font d’aigua mineromedicinal de propietats diürètiques fou el motiu d’un projecte de construcció d’un balneari L’església de Santa Anna, abans dependent de la parròquia d’Altea, ha estat erigida en parròquia
Xirles
Llogaret
Llogaret del municipi de Polop (Marina Baixa), al nord del terme, vora el riu de Xirles, afluent, per la dreta, del riu de Guadalest, que neix a la serra de Gulatdar.
Las Virtudes
Llogaret
Santuari
Llogaret i santuari (Nuestra Señora de las Virtudes), del municipi de Villena (Alt Vinalopó), 6 km a l’W de la ciutat, al peu del cabeç de La Virgen.
Fins a l’exclaustració del segle XIX hi hagué una comunitat d’augustinians calçats En honor d’aquesta imatge, patrona de Villena, se celebra anualment una festa de moros i cristians
Florent
Llogaret
Llogaret del municipi de Confrides (Marina Baixa), al N del poble, als vessants del tossal de Florent, contrafort meridional de la Serrella.
Era lloc de moriscs 22 focs el 1602, de la fillola de Guadalest
l’Abdet
Llogaret
Llogaret del municipi de Confrides (Marina Baixa), a la part alta de la vall de Guadalest.
Era lloc de moriscs, que es despoblà amb l’expulsió del 1609