Resultats de la cerca
Es mostren 15 resultats
les Sitges

Vista del llogaret de les Sitges
Angela Llop (CC BY-SA 2.0)
Llogaret
Llogaret del municipi de Torrefeta (Segarra), dins l’antic terme de Florejacs, centrat en l’església de Sant Pere (annexa de la parròquia de Florejacs) i en el castell de les Sitges, d’origen medieval, força ben conservat.
Formava part del comtat d’Urgell
els Molins
Llogaret
Llogaret del municipi d’Areny de Noguera (Ribagorça), situat a l’aiguabarreig dels torrents d’Aulet i d’Ovís, sota el poble de Sant Orenç.
Formava part de l’antic terme de Betesa
Igüerri
 Vincent van Zeijst.jpg)
El poble de Igüerri (el Pont de Suert)
© Vincent van Zeijst
Llogaret
Llogaret de poblament disseminat del municipi del Pont de Suert (Alta Ribagorça), situat a 1 321 m alt., damunt Gotarta, de la parròquia del qual depèn l’església de Sant Esteve.
Formava part de l’antic terme de Llesp
Argestues
Llogaret
Llogaret del municipi de les Valls d’Aguilar (Alt Urgell) situat a 1 025 m d’altitud, a la vall del riu de Pallerols.
Formava part de la vall d’Aguilar, territori que pertanyia al vescomtat de Castellbò
Nyus
Llogaret
Llogaret del municipi de les Valls d’Aguilar (Alt Urgell), vora el riu de Castellàs.
Depèn de la parròquia de Castellàs Formava part de l’antic terme de la Guàrdia d’Ares
Bellpui
Llogaret
Llogaret del municipi de les Valls d’Aguilar (Alt Urgell), situat a 800 m d’altitud, a l’esquerra del riu de la Guàrdia, a l’antiga vall d’Aguilar, dit antigament Bellpuig de Noves.
Pertanyia al vescomtat de Castellbò, on formava part del quarter de Castellbò Conserva part de l’església romànica de Santa Llogaia de Bellpui
l’Artiga
Llogaret
Llogaret del municipi de Vilaller (Alta Ribagorça), situat a la vall del Barravés, a l’esquerra de la Noguera Ribagorçana i del barranc de l’Artiga, que baixa de la serra de Cardet.
La seva església de Sant Climent és agregada a la parròquia de Forcat Al s XIX formava un municipi juntament amb la quadra de Cierco
el Burguet

Burguet (Pallars Jussà)
© Fototeca.cat
Llogaret
Llogaret del municipi de Senterada (Pallars Jussà), a la vall Fosca, aturonat a la dreta del Flamisell.
Forma un grupet de cases centrades per l’església de Santa Coloma, petita i amb campanaret d’espadanya Al segle XIX formava municipi amb Cérvoles
la Coma de Nabiners
Llogaret
Llogaret del municipi de Ribera d’Urgellet (Alt Urgell), dins l’antic terme d’Arfa, a l’esquerra del torrent de la Coma (afluent, per l’esquerra, del Segre), aigua avall de la Freita.
Al s XIX formava part del municipi de Nabiners, de la parròquia del qual depenia Hi ha una font d’aigua sulfurosa aigua de la Coma de Nabiners
Baussitges
Llogaret
Antic llogaret (300 m alt.) del municipi d’Espolla (Alt Empordà), a la capçalera de la Rigarda, prop de la serra de l’Albera.
Al s XIX formava un municipi independent L’església parroquial de Sant Martí, actualment arruïnada, fou consagrada l’any 946, i era possessió del monestir de Sant Quirc de Colera