Resultats de la cerca
Es mostren 28 resultats
Solanell
Despoblat
Despoblat del municipi de Montferrer i Castellbò (Alt Urgell), al N de la vila de Castellbò, al vessant meridional del pic de Solanell (2009 m alt.), a la divisòria de les valls de Castellbò i de la Ribalera.
El lloc és esmentat el 839
Senyús
Despoblat
Despoblat (1.134 m alt.) del municipi de Cabó (Alt Urgell), a la vall de Senyús, drenada pel barranc de Senyús, que desguassa per la dreta al riu de Cabó, aigua amunt del cap de municipi.
L’església de Sant Iscle, antiga sufragània de la de Cabó, és romànica, amb absis sobrealçat i portal amb arquivolta a ponent
Nabiners
Despoblat
Despoblat del municipi de Ribera d’Urgellet (Alt Urgell), a 1 125 m alt., a la dreta del torrent de la Coma, dins l’antic terme d’Arfa.
L’església parroquial Sant Sadurní, esmentada ja el 839, fou del capítol d’Urgell Era municipi independent a mitjan s XIX
Morters
Despoblat
Llogaret despoblat del municipi de les Valls de Valira (Alt Urgell), situat en un coster, a la dreta de la Valira, aigua amunt del cap del municipi.
Conserva vestigis de l’església dedicada a sant Llorenç dos murs fent angle, un dels quals amb opus spicatum
Montellà
Despoblat
Llogaret i antic terme despoblat del municipi de Cabó (Alt Urgell), situat a la vall de Montellà, drenada pel barranc d’Inglada (afluent per la dreta del riu de Cabó).
Hi ha la capella de la Mare de Déu del Carme i, properes, les bordes de Montellà
Ministrells
Despoblat
Llogaret despoblat del municipi de les Valls de Valira (Alt Urgell), situat en un coster, sota el cap del Solà de Ministrells, entre el barranc d’Ars i el riu de Civís, a la capçalera de la vall de Sant Joan Fumat.
Hi ha una capella dedicada a sant Jaume Fins el 1970 havia format part del municipi d’Ars
Xivert

Vista del castell en ruïnes de Xivert (Alcalà de Xivert)
© C.I.C - Moià
Despoblat
Despoblat del municipi d’Alcalà de Xivert (Baix Maestrat), a l’E de la vila, al peu de les restes del castell de Xivert
, aturonat a 381m alt., damunt la serra d’Irta.
Aquest castell fou donat, ja abans de la conquesta, per Alfons I de Catalunya-Aragó als templers El 1233 els templers el reclamaren a Jaume I, i el conqueriren després d’un llarg setge El 1234 donaren carta de poblament al lloc de Xivert La jurisdicció del castell s’estenia damunt els llocs d’Alcalà i de Xivert i de diverses alqueries la Valldàngel i Alcossebre, entre d’altres Xivert era un lloc de moriscs 52 focs el 1609 que després de l’expulsió, el 1616, fou repoblat amb 16 famílies cristianes, que l’abandonaren el 1632, i el lloc fou agregat a Alcalà de Xivert
Voltrera
Despoblat
Despoblat del municipi de Fígols i Alinyà (Alt Urgell), al S del terme, entre les serres d’Odèn i de Turp, a migdia de Canelles, a la dreta del barranc de l’Óssa.
la Vall del Mig
Despoblat
Veïnat, actualment despoblat, del municipi de Fígols i Alinyà (Alt Urgell), a l’W de l’Alzina d’Alinyà.
Hi ha una capella, amb portal adovellat, dedicada a la Mare de Déu de la Llet