Resultats de la cerca
Es mostren 1302 resultats
fenomen de Pfeiffer
Medicina
Fenomen segons el qual la inoculació de vibrions colèrics al peritoneu d’un conillet d’Índies immunitzat contra el còlera és innòcua i demostra, per tant, l’eficàcia de la immunització.
doula
Medicina
Dona formada i amb experiència que dóna suport emocional i informació a les dones durant l’embaràs, el part i el postpart.
La denominació doula prové del mot grec dóule , ‘serventa’, a través de l’anglès
atenció a la cronicitat
Medicina
Conjunt d’estratègies destinades a atendre les persones que tenen problemes de salut crònics o en poden tenir.
capnògraf
Medicina
Capnòmetre que dóna un registre continu del contingut de diòxid de carboni al llarg del cicle respiratori.
atenció intermèdia
Medicina
Atenció especialitzada, adreçada especialment a persones grans o a malalts crònics, que presten equips interdisciplinaris amb protocols, registres i un marc d’avaluació comuns, amb la finalitat d’aconseguir el màxim nivell d’autonomia de la persona atesa o una estabilitat clínica que li permeti retornar al seu domicili habitual o continuar-hi vivint.
L’atenció intermèdia combina elements de l’atenció especialitzada i de l’atenció primària És limitada en el temps i s’acostuma a prestar immediatament després d’una alta hospitalària o en una situació de risc d’ingrés hospitalari
pulsioxímetre
Medicina
Aparell per a mesurar la concentració d’oxihemoglobina de manera percutània.
És utilitzat especialment en intervencions quirúrgiques, en situacions crítiques o en estudis sobre la perfusió d’oxigen El tipus més corrent consisteix en un didal de goma que es posa al pols de la persona i es connecta a un monitor per a mesurar la quantitat d’oxigen a la sang, que es visualitza en un monitor, juntament amb l’amplitud del pols Fou inventat el 1972 per l’enginyer japonès Takuo Aoyagi
capnòmetre
Medicina
Aparell per a mesurar la concentració de diòxid de carboni en l’aire expirat en un moment concret del cicle respiratori.
pacient postagut | pacient postaguda
Medicina
Persona que rep atenció intermèdia en règim d’internament un cop ha estat donada d’alta d’un ingrés en un hospital d’aguts, amb l’objectiu de completar el procés d’atenció.
desprescripció
Medicina
Retirada planificada d’un medicament a una persona amb un o més problemes de salut crònics, generalment d’edat avançada i en situació de polimedicació, com a conseqüència d’una revisió de la medicació.
Generalment la desprescripció es realitza per manca d'evidència sobre l'efectivitat del medicament, per possibles reaccions adverses amb altres medicaments o per canvis en els objectius terapèutics
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina