Resultats de la cerca
Es mostren 10 resultats
paper tèrmic
Tecnologia
Química
Electrònica i informàtica
Paper recobert d’una emulsió termosensible de color clar, que vira instantàniament a fosc per efecte d’una radiació tèrmica localitzada.
Hom l’utilitza en les impressores tèrmiques com a suport per a l’enregistrament de dades
gammagrafia
Tecnologia
Assaig no destructiu amb raigs γ per a detectar fissures i altres defectes interns de les peces metàl·liques.
Els raigs γ, d’una freqüència molt alta, es propaguen en línia recta a través de la peça i són enregistrats en una pellícula sensible En el cas que hi hagui imperfeccions internes, aquestes provoquen una diferència d’intensitat en l’enregistrament fotogràfic
cabina

Cabina d’avió
Tecnologia
Cambra o espai aïllat de la resta d’una instal·lació, d’un vehicle o d’un aparell, des de la qual hom n’exerceix el comandament.
En són exemples la cabina de blocatge , destinada al comandament dels senyals i les agulles en els ferrocarrils o la cabina d’enregistrament o de projecció , emprada als estudis o a les sales cinematogràfiques Pel que fa a vehicles o aparells, hom parla de la cabina d’un camió, d’un avió, d’una astronau, d’un ascensor , etc
cinta perforada
Tecnologia
Cinta de paper resistent que, com a suport d’informació, és emprada en telecomunicacions i en certes màquines com telers, màquines eines de comandament numèric, màquines de fotocomposició, etc.
Conté una sèrie de perforacions disposades en diferents canals en nombre de 5 a 8 i paralleles a la cinta, la combinació de les quals permet de representar diferents caràcters L’amplada de la cinta és compresa entre 18 i 25 cm Els dispositius de lectura de cintes poden ésser electromecànics o fotoelèctrics la velocitat de lectura pot arribar a 1 000 caràcters/s, i la de perforació, a uns 150 caràcters/s La tendència actual és de substituir la cinta perforada per altres sistemes que permeten una més gran densitat d’enregistrament de la informació i una més gran velocitat d’accés, com les…
cronociclògraf
Tecnologia
Aparell d’enregistrament cinematogràfic que alhora superposa unes pulsacions lluminoses que possibiliten la mesura del temps.
Permet l’obtenció de cronociclogrames i d’estudiar la seqüència de moviments d’un treball manual
temps d’accés
Electrònica i informàtica
Tecnologia
Espai de temps entre el lliurament de dades a una memòria i el moment de llur enregistrament.
làmina magnètica
Electrònica i informàtica
Tecnologia
Làmina molt prima de material ferromagnètic (mylar o un altre de semblant), emprada com a suport d’enregistrament d’informació.
Disposades sobre un tambor giratori d’escriptura i lectura, constitueixen un tipus de memòria de fàcil maneig i amb una capacitat i una velocitat elevades
transductor
Electrònica i informàtica
Tecnologia
Aparell o dispositiu destinat a transformar una magnitud física en una altra magnitud física, generalment elèctrica o pneumàtica, i emprada per a una transmissió, una regulació, un enregistrament, etc.
La relació entre la magnitud de sortida i la d’entrada depèn del tipus de transductor és molt corrent la relació proporcional, però també hi ha transductors en què la sortida pot ésser proporcional a la derivada o a la integral de l’entrada