Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
transductor
Electrònica i informàtica
Tecnologia
Aparell o dispositiu destinat a transformar una magnitud física en una altra magnitud física, generalment elèctrica o pneumàtica, i emprada per a una transmissió, una regulació, un enregistrament, etc.
La relació entre la magnitud de sortida i la d’entrada depèn del tipus de transductor és molt corrent la relació proporcional, però també hi ha transductors en què la sortida pot ésser proporcional a la derivada o a la integral de l’entrada
convertidor d’energia
Física
Tecnologia
Dispositiu amb una entrada i una sortida, que canvia la forma (elèctrica, mecànica) o les característiques (tensió/intensitat, velocitat/força i, en general, variable intensiva/variable extensiva) del flux energètic incident.
Els tipus més importants de convertidor d’energia són el transformador , el transductor , el convertidor de parell , etc
palpador
Tecnologia
En un aparell de mesura, tija els petits desplaçaments de la qual, en entrar en contacte el seu extrem lliure amb la peça a verificar, són amplificats per un sistema mecànic (comparador) o pel transductor de què forma part i proporcionen, per comparació amb una referència fixa, la posició precisa d’un punt d’aquella.