Resultats de la cerca
Es mostren 6 resultats
rotofricció
Indústria tèxtil
Operació a la qual hom sotmet la metxa a la sortida de les màquines de preparació en la filatura de la llana, per tal de conferir-li una certa cohesió, anomenada falsa torsió, i facilitar així la seva posterior manipulació.
La rotofricció és efectuada per l’acció d’una cinta de cuir dotada d’un moviment alternatiu de vaivé damunt la metxa
planxadora
Indústria tèxtil
Instal·lació per al planxament industrial de roba, emprada en tintoreria i sastreria i basada, en qualsevol de les seves solucions constructives, en l’acció conjunta de la pressió, de la calor i, eventualment, del vapor d’aigua.
Algunes planxadores consisteixen en una taula damunt la qual pot girar una planxa elèctrica suspesa, dirigida en el seu moviment manualment o bé, si és proveïda d’un motor elèctric, mitjançant un volant Un altre tipus de planxadora consisteix en una taula mòbil, dotada d’un moviment de vaivé, damunt la qual és disposada la roba, que passa una o més vegades per sota d’un corró escalfat interiorment per vapor Unes altres planxadores consisteixen en una taula fixa, en un dels costats més llargs de la qual és articulada una altra peça, de superfície més o menys gran i proveïda d’uns…
serreta
Indústria tèxtil
Pinta metàl·lica de la carda, dotada d’un rapidíssim moviment oscil·latori, que desprèn el vel de fibres retingudes pel llevador.
aranyer
Indústria tèxtil
Peça llarga, dotada d’un moviment de vaivé, que, en les màquines metxeres, selfactines i de rodets, serveix de suport als guiafils coneguts per aranyes.
cilindre
Indústria tèxtil
Peça prismàtica dotada de moviment intermitent, que en diverses màquines i mecanismes de la indústria tèxtil, tals com les maquinetes de lliços, els jocs de calaixos i les màquines jacquard, arrossega el dibuix i el fa voltar.
pedra
Indústria tèxtil
Antiga màquina constituïda per una gran pedra plana i llisa, damunt la qual la roba disposada en corrons era sotmesa a l’acció d’una gran caixa plena de pedres i ferros dotada d’un moviment de vaivé, mitjançant un petir motor, que era emprada per a planxar els teixits sense fer-los perdre el relleu entre l’ordit i la trama.