Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
cicle d’accés a memòria
Electrònica i informàtica
Període en què es repeteix la seqüència d’operacions que componen la transferència de dades entre la memòria i l’exterior.
Aquestes operacions solen ésser, per exemple determinació de l’adreça de les dades, recerca de la posició corresponent, estat d’espera fins que aquesta posició quedi lliure, lectura de les dades i la seva tramesa al lloc de destinació, reescriptura després d’una lectura destructiva, etc La brevetat relativa d’un cicle de memòria mesurada pel seu temps d’accés és un factor fonamental en la determinació de la velocitat d’un ordinador, ja que imposa un límit superior a la freqüència amb què hom pot fer referència a la memòria
migració de programari
Electrònica i informàtica
Acció de migrar programari d’una plataforma a una altra.
La migració pot comportar la modificació o la total reescriptura de part del codi El cost de la migració està directament relacionat amb l’èmfasi donat a la portabilitat durant el desenvolupament dels programaris a migrar De fet, un programari dissenyat com a totalment portable no necessita cap esforç per a la migració n'hi ha prou a copiar el codi d’una plataforma a l’altra Malgrat tot, difícilment els programaris són del tot transportables, ni tan sols els que així ho anuncien, i per tant la migració de programari, o de plataforma, sempre té un cost elevat, difícilment…
intel·ligència artificial
Electrònica i informàtica
Branca de la informàtica que tracta de la representació simbòlica del coneixement i dels mètodes d’inferència simbòlica per ordinador.
La intelligència artificial s’ha desenvolupat amb el desplegament de les tècniques utilitzades en el disseny d’autòmats capaços de funcions pròximes a les de la intelligència humana Les activitats de la intelligència artificial són el procesament del llenguatge natural, la recuperació intelligent de la informació en una base de dades, els sistemes experts, la demostració de teoremes, la robòtica, la programació automàtica, els problemes de la percepció i els jocs, etc Les tècniques que utilitza són la representació i modelització de coneixements, les estructures de control, la recerca…