Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
factors de localització
Economia
Elements determinants que afecten l’elecció de localització per part d’una empresa.
Poden ésser de caràcter econòmic costos i ingressos de les empreses, externalitats i extraeconòmic factors socials i polítics, inèrcia espacial, percepcions personals, qualitat ambiental
pressupost base zero
Economia
Mètode de planificació pressupostària d’una entitat pel qual és reconsiderada tota la seva activitat, general i per àrees, amb el supòsit que, per a rebre assignacions pressupostàries, caldrà justificar-les degudament (con si es tractés d’un projecte nou).
Aquest mètode implica una racionalització econòmica anual, dins una perspectiva plurianual Aquest mètode, contradictori amb la inèrcia de la reproducció permanent de les despeses, quan és aplicat atenua la corba de creixement dels costos indirectes
llei de Parkinson
Economia
Enunciat econòmic segons el qual el treball s’expandeix fins a emplenar el temps disponible perquè sigui enllestit, tant si n’hi ha necessitat com si no n’hi ha.
Deguda a l’economista nord-americà C Nortcote Parkinson, aquesta llei llei va acompanyada d’altres observacions empíriques sobre la inèrcia, la incompetència productiva de les organitzacions complexes i grans, les quals, segons Parkinson, creixen per elles mateixes, sense cap relació amb llurs necessitats l’increment de la grandària és inversament proporcional a llur eficàcia