Resultats de la cerca
Es mostren 59 resultats
Laboratori General d’Assaigs i Investigació
Economia
Centre tecnològic multidisciplinari, del Departament d’Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat de Catalunya, dedicat a la certificació de qualitat, producte i medi ambient, a la realització d’assaigs de conformitat a norma i control de qualitat, i a la investigació aplicada; creat el 1984, fou dissolt el 2011.
La seva existència es remunta al 1907, any en què fou creada a iniciativa de la Diputació i l’Ajuntament de Barcelona El 1984 fou traspassat a la Generalitat mitjançant un conveni entre la Generalitat i la Diputació, a la qual era adscrit fins aleshores
National Bureau of Economic Research
Economia
Organisme nord-americà d’investigació econòmica de caràcter independent creat per iniciativa de W.C.Mitchell el 1920.
Els seus estudis, fonamentalment empírics, constitueixen el material de base per a la investigació teòrica Entre altres, cal destacar-hi la participació de WWKontief, SKuznets, GHMoore i JRMeyer
Serveis d’Indústria
Economia
Organisme de la conselleria d’economia de la Generalitat de Catalunya, creat a l’abril de 1934, que s’ocupava de la política industrial i dels serveis annexos: investigació, seguretat i higiene, transports, electrificació i estadístiques per a l’elaboració del cens industrial.
En 1936-39 s’adaptà a les necessitats especials de la guerra, però mantingué, fonamentalment, la normativa original El comitè permanent d’indústria n'era l’organisme directiu, i actuava a través de les delegacions d’indústria en diversos punts del país el Laboratori General d’Assaigs i Condicionament s’ocupà de la investigació
Carl Menger
Economia
Economista austríac.
Professor d’economia a la Universitat de Viena 1873-1903, es dedicà després exclusivament a la investigació Fundador de l’escola austríaca i un dels creadors de la moderna teoria de la utilitat marginal, analitzà la relació entre utilitat i preu, diferenciant el valor, com a fenomen exclusivament psicològic, del preu, que definí com a manifestació objectiva d’aquell fenomen en el mercat En l’aspecte metodològic, recalcà la importància de la investigació teòrica abstracta i s’oposà al mètode històric d’investigació Obres Grundsätze der…
espionatge
Economia
Activitat secreta adreçada a obtenir informació sobre el procés de producció d’una empresa.
Es desenvolupa especialment en sectors en els quals l’avanç tecnològic requereix una forta investigació Mitjançant l’espionatge hom s’estalvia la investigació i pot obtenir productes similars a preus inferiors
Jordi Moreno i Roca
Economia
Empresari industrial.
Estudià enginyeria industrial El 1981 s’establí a Mèxic, a León Guanajuato Hi fundà l’empresa Maquinaria Euroamericana SA, dedicada a la venda, projecció i enginyeria per a la indústria d’adoberia, i també Interpel SA i Tymsa SA, dins del mateix sector Promotor de la investigació, el 1987 instituí el premi Sant Jordi per a guardonar el millor treball anual d’investigació en aquest camp A començaments dels anys noranta, creà, a Barcelona, la Royal Felt Europea, dedicada a la comercialització, dins la Unió Europea, de feltres per a adoberies
activació de despeses
Economia
Comptabilització de despeses com a partides d’actiu (inversions tangibles o intangibles).
Així, sovint es poden activar les despeses financeres associades a la construcció d’un immobilitzat, i també les despeses d’investigació i desenvolupament, els traspassos i les despeses de primer establiment Aquestes despeses s’amortitzen en exercicis posteriors
departament de vendes
Economia
Divisió interna típica en l’organització de l’empresa.
Comprèn, generalment, les funcions relatives a l’obtenció de les comandes i el lliurament del gènere als clients És sinònim de departament comercial, bé que aquest és un terme més ampli, que comprèn des de la promoció i les tècniques de vendes fins als serveis de postvenda, passant per la investigació de mercats
economia intersticial
Economia
Terme d’economia industrial que es refereix a les possibilitats de creixement per a les petites i mitjanes indústries àdhuc en sectors dominats per les grans empreses.
Tot i reconeixent els avantatges comparatius de què gaudeixen les grans empreses, aquestes no poden aprofitar d’una manera exhaustiva totes les oportunitats de creixement, especialment en aquells productes els preus dels quals no permeten de carregar la part proporcional de les despeses d’investigació i desenvolupament ni tampoc els costs d’estructura, molt menys feixucs per a la petita i mitjana empresa
James J. Heckman
Economia
Economista nord-americà.
Professor d’economia de la Universitat de Chicago des del 1995 A la meitat dels anys setanta avaluà mètodes de selecció de mostres en l’àmbit laboral, com l’efectivitat de les ocupacions subsidiàries o els programes de formació, que posteriorment s’han utilitzat en la investigació aplicada en diverses ciències socials L’any 2000 li fou concedit, juntament amb Daniel LMcFadden, el premi Nobel d’economia
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- Pàgina següent
- Última pàgina