Resultats de la cerca
Es mostren 5 resultats
estimació objectiva singular
Economia
Dret fiscal
Procediment per a determinar la base imposable fonamentat en l’aplicació d’índexs que hom considera representatius de les capacitats econòmiques de cada individu en concret.
dependent
Economia
Dret mercantil
Auxiliar del comerciant en afers mercantils autoritzat per aquest, de forma escrita o verbal, per a efectuar operacions en nom seu dins l’àmbit restringit de les seves facultats.
És un mandatari singular, a diferència del factor, el qual actua en nom del comerciant amb poder general
estimació
Economia
Dret fiscal
Mètode per a determinar la base imposable d’un impost.
Hi ha diversos mètodes d’estimació si hom contempla la forma de determinar els components del fet imposable, pot ésser directa o objectiva i si hom atén l’agrupació o no dels contribuents, pot ésser global o singular
avaluació global
Economia
Dret fiscal
Procediment per a determinar la base imposable
d’un impost, consistent en l’estimació objectiva o alçada del rendiment conjunt d’una determinada activitat econòmica gravable referida a un àmbit territorial concret, per tal de distribuir-la posteriorment a cada subjecte fiscal a traves de senyals.
externs, índex o mòduls que palesin el rendiment global d’aquesta activitat econòmica Els índexs de capacitat tributària utilitzats per a l’avaluació varien segons la natura de l’impost L’aplicació pràctica d’aquest procediment és efectuada per una junta oficialment constituïda El règim d’avaluació global, en general, només és aplicat en països poc desenvolupats, en què el frau fiscal és molt estès i els mitjans per a combatre'l són escassos Aquest procediment, abolit avui dia, ha estat substituït pels sistemes d'estimació directa i estimació objectiva singular
avantatge competitiu
Economia
Avantatge que es produeix quan una empresa o bé els seus productes o serveis tenen característiques que els diferencien de la competència i els situen en una millor situació de mercat.
Una característica singular esdevé un avantatge competitiu quan s’aplica a una indústria i es trasllada a un mercat Michael EPorter afirma que hi ha tres mètodes d’aconseguir el manteniment de l’avantatge competitiu al llarg del temps de manera global com a empresa, que és l’objectiu que es persegueix uns costos inferiors als de la competència per a produir o oferir els mateixos productes o serveis similars, una clara diferenciació que permiti donar imatge de singularitat i exclusivitat en el mercat i la focalització en una mena de clients, productes o serveis o zones geogràfiques