Resultats de la cerca
Es mostren 6001 resultats
cànnabis
Botànica
Droga que, en qualsevol de les seves formes, s’obté del cànem indi (Cannabis sativa varietat indica).
Pot ésser consumit directament a partir de les fulles seques del cànem indi o elaborat i presentat de diverses maneres Rep diversos noms segons la procedència, l’elaboració o la utilització haixix , kif , marihuana , bhāṅg , ganja , charas , etc Més estrictament, però, hom reserva el nom de haixix a la substància que s’obté de la resina d’aquesta planta La forma de consum més habitual consisteix a fumar les fulles del cànem indi, sovint barrejades amb tabac, que també s’utilitza per a fumar-lo amb la pols de preses de haixix També pot ésser ingerit amb les begudes o amb certes menges mantega…
peril·la
Alimentació
Botànica
Planta anual aromàtica de la família de les labiades, d’origen asiàtic, que fa fins a 2 m d’alçària, de fulles ovals o quasi circulars, serrades i piloses, d’inflorescències allargades i de flors blanques.
lulo
Alimentació
Botànica
Fruit del lulo, de forma rodona i pell de color taronja brillant, amb la polpa verda i gelatinosa i amb llavors petites i molt nombroses, que s’utilitza en l’elaboració de sucs i dolços.
tomàquet negre de Crimea

Tomàquet negre de Crimea
Alimentació
Botànica
Agronomia
Varietat de tomàquet de color
vermell fosc marronós, amb estries verdes a la
part superior.
De gust més dolç que altres varietats, és ideal per a degustar amb oli d’oliva És una varietat adaptable a diferents situacions climàtiques i el seu pes pot arribar al mig quilo
necròpolis de Pertegàs

Necròpolis de Pertegàs (Calders)
© C.I.C. - Moià
Jaciment arqueològic
Jaciment arqueològic al SW del municipi de Calders (Moianès).
Se situa prop del mas enrunat de Pertegàs, al capdamunt d’una cresta que davalla pel vessant N del serrat del Vintró Coneguda d’antic, la necròpolis ocupa uns 350 m 2 , dels quals se n'han excavat uns 250 m 2 durant les tres intervencions realitzades entre el 2007 i el 2009 Formada per 37 tombes datades entre els segles VI i VIII, s’han recuperat algunes troballes sivella de ferro, anell de bronze i gerra petita de ceràmica
Geraumele
Jaciment arqueològic
Jaciment arqueològic del departament de Diffa (Níger).
Koumbi Saleh
Ciutat antiga
Jaciment arqueològic
Antiga capital de l’imperi de Ghana, a la regió del Hodh Occidental (Mauritània), actualment conjunt arqueològic. Fou un important centre comercial en temps medievals.
Aoudaghost
Ciutat antiga
Jaciment arqueològic
Antiga ciutat de la regió del Hodh Occidental (Mauritània), actualment conjunt arqueològic. Fou un important centre comercial de la ruta trans-sahariana.
Aghreijit
Jaciment arqueològic
Conjunt arqueològic de la regió de Tagant (Mauritània), a l’erg d’Aoukâr.
Vat Phu Temple
Jaciment arqueològic
Conjunt arqueològic que comprèn les edificacions d’un antic temple khmer, a la província de Champassak (Laos). Des del 2001, forma part de la llista del Patrimoni de la Humanitat de la Unesco.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina