Resultats de la cerca
Es mostren 27 resultats
erable
Botànica
Tecnologia
Arbre de la família de les aceràcies, de capçada robusta, que ateny fins 30 m d’alçada.
Les fulles, de 10 a 15 cm, són palmades, amb 5 lòbuls acuminats i sinuats, i flors d’un groc verdós, en corimbes drets Els fruits són disàmares d’ales gairebé horitzontals Natural d’una gran part d’Europa, als Països Catalans només es fa a les muntanyes humides El tronc, serrat amb cilindre, produeix una fullola força ampla i molt decorativa, adornada de petits grops, apta per a aplacar en interiors de mobles i emprada sovint per als plafons dels vagons de tren i dels vaixells
palmatilobulat | palmatilobulada
hipocraterimorf | hipocraterimorfa
Botànica
Dit de la corol·la gamopètala de tub llarg i estret però de lòbuls palesos i desplegats.
pinnatilobulat | pinnatilobulada
Botànica
Dit de la fulla pinnatinèrvia amb lòbuls que no sobrepassen la meitat de la distància entre el marge i el nervi medial.
asafètida
Botànica
Planta herbàcia, de la família de les umbel·líferes, perenne i erecta, de fulles embeinadores, dividides en lòbuls; de flors grogues i fruits en càpsula estrellada.
És pròpia de l’Àsia central, on habita a altituds superiors als 1 000 m Les arrels són rizomes comestibles
iva
Botànica
Planta herbàcia perenne, de la família de les labiades, de 5 a 20 cm, vellosa, de fulles lanceolades amb uns pocs lòbuls i de flors axil·lars purpúries.
Es fa en terrenys calcaris secs i pedregosos Oficinal, té propietats tòniques, antiespasmòdiques i febrífugues
palmera de Panamà
Botànica
Jardineria
Planta acaule, de la família de les ciclantàcies, monoica, en forma de petita palmera, de fulles flabel·lades i dividides en quatre lòbuls principals, i d’inflorescència en espàdix.
És indígena de l’Amèrica tropical Les fulles serveixen per a fer barrets i articles de cistelleria
escanyallops
Botànica
Planta herbàcia perenne, de la família de les ranunculàcies, de tiges robustes de 50 a 60 cm d’alt, amb fulles alternes palmatipartides o quasi palmatisectes, de lòbuls incisos.
Fa flors de color groc pàllid, agrupades en raïms o panícules terminals Creix en boscs i prats de muntanya
plàtan fals
Botànica
Jardineria
Arbre caducifoli, de la família de les aceràcies, de 10 a 25 m d’alt, de fulles palmades dividides en cinc lòbuls aguts i serrats, de flors verdoses paniculades i de fruits en disàmara.
Comú a l’Europa central, als Països Catalans pràcticament no existeix en estat espontani, però és plantat comunament en parcs i jardins