Resultats de la cerca
Es mostren 7 resultats
fons
Fotografia
Imatge que resta al darrere de la del tema principal en una fotografia.
El fons cal que sigui apropiat al tema que cal impressionar, car de vegades ha de passar inadvertit i de vegades ha d’acabar de crear l’ambient desitjat En el primer cas, hom sol difuminar-lo reduint la profunditat de camp
Deana Lawson
Fotografia
Fotògrafa nord-americana.
Defineix el seu treball com la recerca dels rastres que les experiències psicològiques, personals, polítiques i històriques deixen en el cos humà Molt preocupada per la composició, més que per altres detalls tècnics, és meticulosa en el seu treball i sovint dibuixa les escenes abans de crear-les davant de l’objectiu Les seves fotografies s’exhibeixen a diversos museus d’art i galeries fotogràfiques Fou destacable l’exposició ""New Fotography 2011” al Museu d’Art Modern de Nova York És autora de Studio Visit Photographer Steps Out from Behind the Lens 2008 i Contact Sheet 152,…
Doug Rickard
Fotografia
Fotògraf nord-americà.
S'ha especialitzat en fotografiar els barris més marginals de les grans ciutats d’Amèrica Les seves imatges no pretenen reflectir la vida d’aquests barris, sinó l’aspecte urbanístic que presenten A les seves imatges hi ha poca gent, sovint ningú, i se centren en el grau d’abandonament dels carrers i dels edificis Doug dedica una bona part del seu temps a estudiar la llum i capta les seves composicions amb la que és més adequada per a crear els sentiments que vol plasmar Les seves fotografies s’exposen a galeries d’art de les ciutats més importants dels Estats Units d’Amèrica i…
Viviane Sassen
Fotografia
Fotògrafa neerlandesa.
Visquè la seva infantesa entre Amsterdam i Kenya Per aquest motiu se sent estrangera allà on vagi i aquest sentiment de desarrelament es transmet al seu treball cosa que el fa impossible de classificar Com ella, les seves imatges neden entre tres mons la moda, el reportatge fotogràfic i l’art L’ambigüitat és present a tota la seva obra Llums dures, cares a l’ombra o girades, colors vius, tot perfectament escollit per crear imatges impactants i completament impersonals de tal manera que qualsevol espectador s’hi pugui sentir identificat És autora de quatre llibres Parasomnia ,…
càmera plenòptica
Fotografia
Aparell basat en el sistema de visió dels insectes, que consisteix a captar diferents versions de cada part d’una escena i processar-les posteriorment per tal de crear la imatge final.
Aquest sistema recull, a més de la intensitat de la llum, la direcció dels raigs lluminosos que entren per l’objectiu Per aquest motiu també s’anomenen càmeres de camp de llum La tecnologia emprada en les càmeres pleòptiques es basa en l’addició d’una matriu de microlents en el recorregut de la llum Aquesta matriu se situa en algun punt proper al pla focal de l’objectiu i el sensor es colloca just darrere Cada microlent actua com els ommatidis dels ulls compostos i capta una part de l’escena Aquest tipus de càmeres permeten enfocar les imatges, a diferents plans, després de fer-les També…
Agrupació Fotogràfica de Catalunya

Museu de l’Agrupació Fotogràfica
© Agrupació Fotogràfica de Catalunya
Fotografia
Cinematografia
Entitat creada a Barcelona el juny de 1923 per al foment i la difusió de l’art fotogràfic, i que també prestà atenció a la cinematografia.
Evolució de l’entitat Des del 1924 la seu és en un edifici del carrer del duc de la Victòria de Barcelona, on ocupa diverses plantes La seva primera junta directiva fou presidida per Josep Demestres, amb Enric Olivé a la vicepresidència Entre els membres de la primera època sobresurten Joaquim Pla i Janini, Pere Català i Pic i Agustí Centelles i Ossó, entre d’altres A la postguerra, s’hi incorporaren Xavier Miserachs, Francesc Català i Roca, Oriol Maspons, Jordi Gumí i altres professionals de renom L’any 1978 creà el Museu de l’Agrupació Fotogràfica, amb seu al mateix local, que conté una…
,
Joan Fontcuberta i Villà

Joan Fontcuberta i Villà
© Taller Fontcuberta - Patrice Josserand
Fotografia
Fotògraf.
Llicenciat en ciències de la informació 1977, és cofundador i redactor en cap de la revista Photovision 1980 Ha estat professor a la facultat de belles arts de la Universitat de Barcelona 1979-86 Posteriorment s’establí com a fotògraf, professió que compagina des del 1993 amb l’activitat docent en la disciplina de comunicació audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra Des del 2003 és també professor visitant a la Universitat de Harvard EUA Autodefinit com a artista conceptual de la fotografia, investigà entorn les possibilitats de manipulació fotogràfica i els límits entre el gènere fotogràfic…