Resultats de la cerca
Es mostren 23 resultats
didal

Didal
Peça tubular, sovint tancada en un extrem per un casquet esfèric, de metall, vori, etc., usada en cosir per a protegir el cap del dit que pitja l’agulla; generalment té pics o sotets a la superfície per a evitar que l’agulla rellisqui.
didal

Didal de mar blanc (Beroe ovata)
Zoologia
Gènere de ctenòfors, de l’embrancament dels ctenòfors, de forma acampanada, subcilíndrica, mancats de tentacles i amb una faringe ampla.
El gènere és cosmopolita, i l’èspecie B ovata és corrent a la Mediterrània És de petites dimensions 10 cm, i viu generalment aïllat o més rarament fent moles
didal

Didal de plàstic per a guitarra
© Fototeca.cat / Idear
Música
Peça de material elàstic que es fixa als extrems dels dits per a polsar les cordes d’alguns instruments.
De la part de subjecció sobresurt una prolongació, a mode d’ungla, que fa la funció del plectre Els didals apareixen força desenvolupats en els saltiris europeus a partir del Renaixement En molts instruments actuals de la mateixa família, com el koto i el qanun , són d’ús habitual
didal
Indústria tèxtil
Conjunt de residus de la contínua de filar i retòrcer formats per trossos de cinta o metxa que són enrotllats sobre els cilindres d’alimentació i estiratge.
didal
Got molt petit.
didal
Cadascuna de les peces de canya, etc., que es posen els segadors als dits de la mà esquerra per protegir-se de les espines, no ferir-se amb la punta o amb el tall del volant, etc.
didal

Didals per a la protecció dels dits ferits
Funda, generalment de goma, emprada com a protecció d’un dit ferit.
didal

Glans amb didals
nudictenis
Zoologia
Classe de l’embrancament dels ctenòfors, que comprèn formes sense tentacles i de faringe àmplia.
L’únic representant mediterrani és el didal Beroe ovata