Resultats de la cerca
Es mostren 41 resultats
microorganisme
Biologia
Organisme que no pot ésser observat si no és amb l’ajut d’una lupa o d’un microscopi.
Alguns metazous, algues i fongs i els protozous i els bacteris són microorganismes d’un diàmetre inferior a 0,1 mm
atenuació
Biologia
Pèrdua induïda de virulència d’un microorganisme patogen, provocada pel cultiu repetit en medis sota condicions determinades.
En el coneixement d’aquest fet es basa la producció de moltes vacunes ja que l’organisme atenuat conserva la capacitat d’estimular la resposta immunitària de l’hoste, constituïda bàsicament per anticossos que seran funcionals en una eventual infecció pel microorganisme no atenuat
autoinfecció
Patologia humana
Infecció que en un moment donat afecta un individu portador dels gèrmens causals i que durant un llarg temps no havien provocat cap trastorn.
La infecció es produeix ocasionalment en augmentar la virulència del microorganisme per causes diverses una mutació, per exemple, o bé en disminuir la resistència de l’individu portador
encapsulat | encapsulada
angina de Plaut-Vincent
Patologia humana
Procés inflamatori de tipus ulceronecròtic, propi de la joventut, que consisteix en l’afecció subaguda de les amígdales i la faringe.
És produïda pel microorganisme Heliconema vincenti , que parasita habitualment la boca i que pot ésser espiraliforme o fusiforme És caracteritzada per l’aparició d’una úlcera blanquinosa, profunda i irregular, sobre l’amígdala Amb un tractament adequat, el pronòstic sempre és bo
al·lelopatia
Ecologia
Botànica
Influència exercida per una planta, que consisteix en la producció de substàncies químiques perjudicials a altres plantes competidores amb la primera, o a enemics naturals, com ara els animals fitòfags.
El pi Pinus , per exemple, produeix i allibera diferents substàncies que maten qualsevol llavor que pretengui de créixer massa a prop de la planta mare autotoxicitat o autoallelopatia Aquest fenomen pot ser també indirecte, ja que una espècie pot produir un tòxic que inhibeixi el creixement d’una segona planta o d’un microorganisme essencial per al desenvolupament d’una tercera espècie