Resultats de la cerca
Es mostren 13 resultats
trucatge
Tecnologia
Conjunt d’operacions a les quals hom sotmet un motor, especialment d’automòbil o de motocicleta, per tal d’augmentar-ne la potència.
En el trucatge hom augmenta la relació de compressió, varia la distribució, treu pes al volant, al cigonyal i a les bieles, etc, i substitueix determinats elements, tals com el carburador, els tubs d’escapament, etc
trucatge
Acció que consisteix a donar a objectes més o menys nous l’aparença d’objectes antics.
trucatge
Cinematografia
Tècnica cinematogràfica consistent en l’obtenció d’imatges diferents de les impressionades realment i que s’utilitza directament durant el rodatge o després en el laboratori, mitjançant modificacions òptiques, sobreimpressions, etc.
trucatge
Emprament de trucs en l’art, en la fotografia, etc.
trucatge
Indústria que se n’ocupa.
sobreimpressió
Cinematografia
Fotografia
Impressió de dues o més imatges diferents sobre una mateixa pel·lícula amb la finalitat d’aconseguir efectes especials.
Aquest trucatge, bàsicament fotogràfic, és emprat en el cinema i també en televisió
trucat | trucada
trucar
Fer semblar (una cosa) allò que realment no és, fer un trucatge.
deformació
Fotografia
Trucatge fotogràfic que modifica les imatges a fi d’aconseguir els efectes especials apropiats a cada tema.
Així, allargant una figura se'n realça l’alçada, augmentant la longitud d’un bòlid fa més sensació de velocitat La deformació més corrent en fotografia és la que hom obté en canviar el pla focal de l’objectiu de l’ampliadora mitjançant una certa inclinació cap a un costat Hom obté també deformacions projectant les imatges sobre miralls corbats Els teleobjectius tenen un interès especial, puix que deformen les perspectives