Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
Xavier Galindo Arbonès

Xavier Galindo Arbonès
Federació Catalana de Motociclisme
Motociclisme
Pilot d’enduro.
S’inicià al món de la competició en el trial i el motocròs En trial aconseguí tres Campionats de Catalunya en categories inferiors, un subcam-pionat d’Espanya i un de Catalunya júnior entre el 1986 i el 1995 En motocròs fou campió de Catalunya cinc vegades en 125 cc 1999, 2000, 2001, en 250 cc 2002 i en categoria open 2003 Quedà segon del Campionat de Catalunya de SX el 2001 Debutà en el Campionat del Món d’enduro l’any 2005 amb una KTM, amb la qual aconseguí la sisena posició i fou nomenat debutant de l’any Ha participat en les diferents categories d’enduro i ha estat campió d’Espanya d’…
Aaron Copland

Aaron Copland
© Fototeca.cat
Música
Compositor nord-americà.
Vida Fill d’emigrants polonesos i lituans d’origen jueu, ben aviat demostrà un gran interès per la música Rebé les primeres lliçons de piano de la seva germana gran i més tard assistí a la Brooklyn Academy of Music Fou deixeble de L Wolfsohn, V Wittgenstein, C Adler i especialment de R Goldmark, que l’instruí en les disciplines del contrapunt i de l’harmonia Durant aquests anys descobrí M Musorgskij, C Debussy, M Ravel i A Skr’abin, compositors que marcaren la seva trajectòria compositiva El 1921, amb unes condicions força precàries, decidí traslladar-se a París, on estudià orquestració i…
,
Lluïsa Cunillé i Salgado

Lluïsa Cunillé i Salgado
© Teatre Lliure / Ros Ribas
Teatre
Literatura catalana
Autora teatral.
Es formà als seminaris de dramatúrgia textual que impartia José Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett de Barcelona El 1991 obtingué el premi Ignasi Iglésias amb Berna i el premi Calderón de la Barca amb Rodeo Figura representativa de la dramatúrgia catalana contemporània, el seu teatre tendeix a eludir el discurs ideològic i es decanta a explorar la funció pragmàtica del llenguatge Els seus textos, estrenats en català i en castellà, capgiren les categories dramatúrgiques tradicionals referències de situació, renúncia al diàleg com a motor de l’acció, etc per a crear un univers…
,