Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
Cypsela
Revista de prehistòria i arqueologia editada pel Centre d’Investigacions Arqueològiques de Girona, pertanyent al Museu d’Arqueologia de Catalunya.
Pren el seu nom de la ciutat de Cypsela, esmentada en el periple d’Aviè S'hi han publicat principalment treballs sobre Catalunya Des del 1998 ha pres una nova orientació, centrada en la publicació de treballs de prehistòria i protohistòria
Crabasia
Història
Ciutat ibèrica esmentada per Hecateu (cap al 500 aC) la qual hom relaciona amb el Crabrasiae iugum
(‘cap de Crabrasia’), esmentat per Aviè, que algú ha identificat hipotèticament amb la muntanya del castell de Morvedre.
Ora Maritima
Literatura
Poema llatí de Ruf Fest Aviè, poeta del s. IV dC, que descriu el litoral de la península Ibèrica, basat, segons sembla, en descripcions més antigues, gregues, dels s. VI o V aC, però amb notícies que corresponen a l’època de l’autor, difícils de destriar cronològicament.
Pel fet d’ésser el text que descriu la costa dels Països Catalans sobre la base de documents més antics, ha estat molt estudiat i discutit, i subjecte a hipòtesis subjectives en relació amb les identificacions geogràfiques dels llocs que cita