Resultats de la cerca
Es mostren 22 resultats
la Petja
Santuari
Santuari (la Mare de Déu dels Àngels) del municipi de Tortosa (Baix Ebre), situat 3 km al S de la ciutat, vora la carretera d’Aldea.
Al costat de l’església, esmentada ja als XIV Santa Maria de la Petja , hi havia una torre de defensa d’origen islàmic
l’Alzina
Despoblat
Despoblat de l’antic terme de Tortosa, al S de la serra de Cardó.
la Raval de Crist
Raval
Raval del municipi de Roquetes (Baix Ebre), 2 km al S del cap, vora el canal de la dreta de l’Ebre.
Es formà al llarg del camí de Mas de Barberans a partir de la segona meitat del s XIX
Som
Antic llogaret
Antic lloc del municipi de Benifallet (Baix Ebre), al S del terme, a l’esquerra de l’Ebre, al límit amb el municipi de Tivenys.
El puig de Som 251 m s’alça a la riba mateix del riu, i l’antic camí de Tortosa a Benifallet ha de guanyar altura en aquest indret pel coll de Som
la Raval de la Llet
Barri
Barri de Tortosa (Baix Ebre), al S de la ciutat, a l’antic camí d’Aldea, contigu al de Sant Llàtzer, format al voltant de la capella de la Mare de Déu de la Llet.
Vinallop

El poble de Vinallop (Baix Ebre)
© Fototeca.cat
Poble
Poble del municipi de Tortosa (Baix Ebre), al S de la ciutat, a la dreta de l’Ebre, damunt l’illa de Vinallop, on es bifurquen les carreteres de Tortosa a Ulldecona i a Amposta.
cala de l’Àliga

Cala de l’Àliga, al límit entre l’Ametlla de Mar i el Perelló
© Fototeca.cat
Cala
Cala de la costa del Baix Ebre, al límit entre els termes d’Ametlla de Mar i el Perelló, al S de la punta de l’Àliga
, on es troba l’antiga torre de l’Àliga
.
desert d’Alfama
Desert
Territori desert, proper a la costa, a l’extrem septentrional de l’antic terme general de Tortosa i de l’actual terme municipal de l’Ametlla de Mar (Baix Ebre), al S del coll de Balaguer.
Vora el mar, a la cala de Sant Jordi, hi ha les restes de l’antic castell de Sant Jordi d’Alfama, nucli de l’orde militar homònim orde de Sant Jordi d’Alfama
l’Alentar
Despoblat
Despoblat del terme municipal de Tortosa, situat prop de la carena que limita la vall de l’Ebre per l’E, entre el coll de l’Alba i la serra del Boix.
Als XIV era habitat per 7 famílies i pertanyia a la ciutat de Tortosa
Vinaixarop
Masia
Masia i antic lloc del municipi de Tortosa (Baix Ebre), a l’E de la ciutat, a les terres de secà properes a la Granadella.
És esmentat als XIV Pertanyia a l’abat de Benifassà Conserva l’antiga torre de defensa