Resultats de la cerca
Es mostren 5 resultats
reòstat

Reòstats (d’esquerra a dreta) de sector, de cursor longitudinal i de cursor circular
© fototeca.cat
Electrònica i informàtica
Aparell o dispositiu consistent en una resistència variable que hom pot ajustar o regular a voluntat.
D’aquesta manera és possible de variar el corrent d’un motor, d’un aparell, d’una màquina, etc Generalment consisteix en un conductor en forma d’enrotllament i un cursor desplaçable que permet d’intercalar més o menys espires Hi ha també reòstats líquids , en els quals els elèctrodes poden ésser introduïts més o menys en l’electròlit a fi de variar la resistència
reostàtic | reostàtica
motor elèctric
Electrònica i informàtica
Tecnologia
Màquina elèctrica que converteix l’energia elèctrica en mecànica.
Segons el tipus de corrent elèctric amb què funcionen cal distingir entre motors de corrent continu i motors de corrent altern Els motors de corrent continu , essencialment anàlegs a les dinamos dinamo , són alimentats amb corrent continu mitjançant l’excitació adequada màquina elèctrica Per a l’engegada hom disposa sovint d’un reòstat d’engegada en sèrie amb l’induït, a fi de limitar el corrent inicial La velocitat d’aquests motors pot ésser variada regulant el flux inductor o bé la tensió de l’induït per diversos procediments per exemple, mitjançant tiristors Els motors de…
cursor
Electrònica i informàtica
En un potenciòmetre, resistència variable, reòstat, etc, element desplaçable o giratori, que és en contacte amb la resistència i pel qual és extreta la tensió intermèdia.
ferrocarril

Parts d’una locomotora elèctrica de línia
© Fototeca.cat
Transports
Sistema de comunicació i de transport en el qual els vehicles, enllaçats formant trens i remolcats per un vehicle motor, circulen per vies, constituïdes per dues peces d’acer paral·leles, els carrils, que sostenen i guien les rodes, amb pestanya, dels vehicles.
Elements i tipus de ferrocarrils En un sentit ampli, hom entén per ferrocarril el conjunt de les vies, amb els trens que hi circulen i les installacions annexes A fi d’evitar revolts de radi petit un mínim de 800 m o pendents gaire pronunciats un màxim del 24‰, que no permetrien de circular a gran velocitat, normalment cal fer obres costoses, que constitueixen la infraestructura ferroviària túnels, trinxeres, terraplens, viaductes, etc Sobre el terreny aplanat hom colloca una capa de grava o balast per tal de distribuir les càrregues i permetre un perfecte anivellament de la via La via…