Consol Tura i Soteras

(Mataró , 1946)

Directora de càsting i dissenyadora de vestuari.

Vida

Estudià disseny industrial i d’interiors a l’Escola Massana de Barcelona (1968) i després dissenyà roba durant tres anys. Posteriorment entrà a treballar a l’estudi de disseny Gris, de Josep Joan Bigas Luna, el seu futur company sentimental, i Carles Riart. Acompanyà Bigas Luna en el seu pas al cinema com a dissenyadora de vestuari, directora de càsting i actriu de repartiment de les cintes d’aquest director: Tatuatge (Tatuaje. Primera aventura de Pepe Carvalho,1976); "Bilbao" (Bilbao, 1977-78) i Caniche (1978-79), a més de Mater amatíssima (1980, Josep Anton Salgot); també participà en Lola. Una historia mediterránea (1985) i Angoixa (Anguish 1986). Més tard abandonà el camp del vestuari per a centrar-se en el del càsting en altres títols també de Bigas Luna com Jamón, jamón (1992); Huevos de oro (1993); La teta i la lluna (1994) i Son de mar (2001). Igualment intervingué en l’elecció d’intèrprets d’Una ombra al jardí (1988, Antonio Chavarrías); Boom, boom (1989-90, Rosa Vergés); El llarg hivern (1991, Jaime Camino); Barcelona (1993, Whit Stillman); En brazos de la mujer madura (1996, Manuel Lombardero); Pau i el seu germà (2000, Pau Recha) i la coproducció rodada a Barcelona, Una casa de locos (L’Auberge espagnole, 2001, Cédrich Klapisch). En televisió ha treballat en les telesèries Kiu i els seus amics (1984-85, J. J. Bigas Luna), Arnau, els dies secrets (1993, Lluís Maria Güell) i La febre d’or (1991-93, Gonzalo Herralde), treball que li suposà un premi de Cinematografia de la Generalitat.

Altres films

1987 Llums i ombres, J.Camino.

1990 Las edades de Lulú, J.J.Bigas Luna.

1994-95 Palace, El Tricicle.

1998 El pianista, M.Gas.

2000 Mi Dulce, J.Mora.

2002 Mauvais esprit, P.Alessandrin.