La creà el 1977 el crític, guionista i director Carles Balagué per impulsar els seus projectes com a realitzador, i els d’altres directors. Produí els seus llargs Adela (1986); L’amor és estrany (1988), Les aparences enganyen (1991) i el seu curt Una setmana a la vida de. . (1985); i els curts d’altres: Tie Break (1983, Enric Alberich); F comme François (1985, Pilar Arévalo); Quizá no sea demasiado tarde (1988, Txerra Cirbián) i Abran las puertas (1993, Enric Miró). Convertida en societat limitada el 1995, amplià la seva activitat amb la distribució de títols clàssics en versió original, la majoria dels quals són exhibits als cinemes Méliès (al carrer de Villarroel), inaugurats al desembre del 1996 amb la nova estrena d’El gran carnaval (The Big Carnival, 1951, Billy Wilder) i la presentació del seu film Assumpte intern (1995). Els Méliès han treballat només amb el suport dels cinèfils, sense ajuts de l’administració, tasca cultural per la qual el jurat del Sant Jordi de Cinematografia li atorgà el 1997 el guardó reservat a la millor obra feta en el si de la indústria del cinema espanyol, "per la seva decisió d’assumir el risc de la distribució i exhibició del cinema clàssic". El 2002 tenia un centenar de títols d’autors com J. L. Mankiewicz, Alfred Hitchcock, Elia Kazan, Fritz Lang, Billy Wilder o Eric Rohmer. El fet de compartir un mateix magatzem i un sol catàleg de material amb Cooper Films de Joan Pol ha contribuït a enriquir notablement l’oferta conjunta d’ambdues marques, fins al punt de convertir-la probablement en la millor selecció de cintes clàssiques en versió original substitulades en castellà.