Emili Ferrer i Espelt

(Barcelona , 1899 — Barcelona , 1970)

Escenògraf.

Vida

Fou un bon dibuixant, col·laborà en revistes barcelonines i madrilenyes i debutà com a escenògraf per a la productora CIFESA decorant les obres d’Ignasi F. Iquino, el qual el contractà per dirigir vuit comèdies, de les quals destaquen ¿Quién me compra un lío? (1940); El difunto es un vivo (1941) i Los ladrones somos gente honrada (1941). Fou el decorador de les cintes que aquesta productora rodà a Barcelona; el 1942 treballà en nou films, com ara ¡A mí la Legión! (Juan de Orduña) i 48 horas (Josep Maria Castellví); n’assessorà dos més, Malvaloca i Vidas cruzadas, tots dos de Lluís Marquina; i compartí les funcions d’un altre, Un marido a precio fijo (Gonçal Delgràs) amb Alfred Fontanals i Solé. Amb aquest últim, fill del pioner operador i tècnic Alfred Fontanals i Sala, constituí la societat Ferrer i Fontanals i dissenyaren decorats teatrals i cinematogràfics, cartells i aparadors. Entre les obres que decoraren destaquen: Ni tuyo ni mío (1945) i El misterioso viajero del Clipper (1948) totes dues de Golçal Delgràs; La chica del gato (1943) i Una chica de opereta (1944), totes dues de Ramon Quadreny, i ¡Qué familia! (1944) i Estaba escrito (1945) d’Alejandro Ulloa. Interessants foren també els treballs realitzats per a En un rincón de España (1948, Jerónimo Mihura), el primer amb sistema Cinefotocolor, i Apartado de Correos 1001 (1950, Juli Salvador). L’últim que signaren junts fou el llarg de dibuixos animats Sueños de Tay-Pi (1949-52, Franz Winterstein i Josep Maria Blay).