Emilio Martos

Emilio Rodríguez-Martos Guinjoan

(Barcelona , 1933)

Realitzador i tècnic de producció.

Vida

Després d’estudiar el batxillerat s’interessà pel cinema, la interpretació i el periodisme, i arribà a ser redactor de la revista "Gaceta del Cine" (1958). Al principi de la dècada del 1950 feu el meritoriat en cinema i teatre, i escriví i dirigí dos curts, Persecución i La cita (1952). Després treballà en les companyies teatrals de Lope de Vega, Martín Sabatini i Lope de Rueda. El 1953 començà la seva veritable carrera professional com a tècnic de direcció, secretari i ajudant, i participà en prop de quaranta produccions i coproduccions rodades a Barcelona i Madrid, al costat de reputats directors espanyols, francesos i italians, fins el 1965. A continuació passà al camp de la publicitat com a guionista i realitzador (1965-86), amb nombrosos comercials i documentals com Barcelona, capital del deporte (Olimpíada de Saporo) (1976). En 1970-75 fou director general de la productora World Wide Pictures (Producciones WW), empresa associada a Víctor Sagi Publicidad; i rodà El Día Mundial del Fútbol i 75 Aniversario del R. C. D. Español per al No-Do. També treballà en la productora Publivisión (1975-86) com a realitzador, guionista, cap de producció i relacions públiques, i a la productora Infinity Films d’Ibon Fernández de Cormenzana (1997-2000) feu de guionista i col·laborador en la direcció, i també rodà curtmetratges i el llarg Jaizkibel (2000).