Sinopsi: Film col·lectiu que recull 24 aportacions breus i heterogènies que tenen com a eix temàtic la percepció i la vivència de l’espai urbà.
Obra col·lectiva i rara que aplega peces de diversa procedència geogràfica, disciplinar, generacional, etc., i que fou el resultat de la iniciativa d’Eugeni Bonet des de Barcelona i de José Miguel Gómez des de Madrid, per tal de dinamitzar les pràctiques audiovisuals alternatives. Les pautes guiadores de la proposta foren l’aprofitament creatiu d’uns recursos mínims –un o dos rotlles de pel·lícula de súper-8 mm– a l’entorn d’un motiu genèric: la ciutat. Les 24 peces formen una visió prismàtica del tema: Francesc Abad tracta les desigualtats de barris rics i pobres; Eugènia Balcells, la societat de l’abundància i el consum; Eugeni Bonet, les idees de massificació i pèrdua d’identitat; Fina Miralles, la possessió de l’espai i l’afirmació de la identitat; Marc Mallol i Victoria Fonseca, la densitat del trànsit rodat; Antoni Muntadas, la dissociació entre la imatgeria mediàtica i la quotidianitat; Antoni Miralda es detura en les imatges dels carrers fumejants de Manhattan; Iván Zulueta, en la repressió policial d’una protesta a la plaça d’Espanya de Madrid; Benet Rossell i Lluís Maristany, en l’interior d’una residència d’avis; Joan Rabascall, en la immobilitat d’un gran embús. Les aportacions de Terry Berkowitz, Francesc Torres o Valcárcel Medina són més conceptuals; d’altres vorejen l’abstracció, com ara Carlos García, Manuel Huerga i Manolo Sanchís, i en algun cas s’esbossa un microrelat com la peça del col·lectiu valencià encapçalat per Eva Conejero, amb Josep Espinosa, Llorenç Pisà, Belem Segurado, Amàlia Lafuente, Josep Pérez Camps i Rafael Requena. Altres participants foren Juan Bufill, Guillem Cifré, Eulàlia Grau, Rose-Marie Meichtry, Mireia Sentís i Toni Soler. La cinta es presentà a les Jornades de Cinema Català, dins la XX Setmana Internacional de Cinema de Barcelona (1978). El 1997 se’n feu una versió remuntada/restaurada en vídeo de 63 minuts.