A dotze anys començà d’aprenent de fuster als estudis Orphea Film, i anà ascendint fins a arribar a ajudant de càmera d’operadors com Josep Gaspar i Ra-mon de Baños. Tot i el seu tarannà republicà, quan obriren les dependències del No-Do a Catalunya hi entrà com a càmera, fins el 1955, any en què marxà a Mèxic. Allí rodà documentals amb Luis Alcoriza i Carlos Velo, dos directors pròxims a Luis Buñuel, també exiliats a Cuernavaca. Cinc anys més tard tornà a Catalunya, on treballà de segon operador a la factoria Iquino, amb obres com ara Botón de ancla en color (1960, Miquel Lluch), i de director de fotografia per a Antonio Isasi-Isasmendi a Sentencia contra una mujer (1960). Excepte algun títol memorable com A tiro limpio (1963, Francesc Pérez-Dolz) i El amor brujo (1967, Francesc Rovira i Beleta), a partir d’aleshores filmà espagueti-westerns per a la productora Balcázar: Una pistola para Ringo / Una pistola per Ringo (1965) i Kiss Kiss. . . Bang Bang (Réquiem por un espía / Kiss Kiss. . . Bang Bang, 1967), ambdós de Duccio Tessari. El seu fill Ramon (1952 – 1996), a catorze anys ja era ajudant de càmera, després fou operador del No-Do fins que entrà a TVE. Un altre fill, Francesc (Barcelona 1949), fou gerent de l’empresa de lloguer de material cinematogràfic Cámara Rent durant tres anys i director de fotografia en diversos films, fins que el 1983 entrà a TVC com a primer operador. Els seus dos fills Àxel (1972) i Marc (1977) s’han especialitzat en l’ús de càmeres steadycam.
1962 Las hijas del Cid / La spada del Cid, M.Iglesias.
1965 Tierra de fuego, J.J.Balcázar.
1963-70 Lejos de los árboles, J.Esteva (amb altres fotògrafs).
1973 Picasso i Catalunya, J.Palau i Fabre (curtmetratge documental).