Cursà estudis d’arquitectura, pintura i escenografia i ha desenvolupat un estil propi, per mitjà del conreu de diferents arts –dibuix, pintura, obra gràfica, il·lustració de llibres, ceràmica, escultura, escenografia i també fotografia i cinema–. Ha col·laborat en espectacles de dansa i música, i en l’àmbit teatral i el literari. Ha treballat amb creadors com Cesc Gelabert, Carles Santos i Vicenç Altaió, i per al Teatre Lliure. Fou l’autor de l’ambientació i l’escenografia dels quatre episodis del llargmetratge Pastel de sangre (1971, Emilio Martínez-Lázaro, Jaime Chávarri, Josep Maria Vallès i Francesc Bellmunt); i el realitzador de dos curts: Viaje a la luna (1998), sobre un guió que Federico García Lorca escriví a Nova York el 1929, i Foc al càntir (2000), basat en un guió de Joan Brossa escrit el 1948, més reeixit que l’anterior pel fet de ser una obra més fidedigna a la poètica i als gustos cinematogràfics del poeta. Els storyboars d’ambdós films han estat publicats (1998 i 2001). Realitzà el migmetratge documental Mans (2004), sobre l’actriu i directora escènica Teresa Calafell, iniciat poc abans de la mort d’aquesta, l’any 2000; Zona de sombra (2002), un curt basat en el conte Aullidos, de Guillermo Cabrera Infante i el curt Backwaters (2003), fruit d’un llarg viatge per l’Índia. Com a escenògraf, també ha creat projeccions i elements audiovisuals en espectacles com Belmonte (1988) o Preludis (2002), dues de les seves col·laboracions amb Gelabert i Santos, i Oedipus Rex (2001), òpera oratori d’Igor Stravinsky amb llibret de Jean Cocteau, dirigida per ell mateix. El 2001 rebé el premi Ciutat de Barcelona d’arts plàstiques de l’Ajuntament de Barcelona.
GUERRERO, M.: "Viaje a la luna" de Frederic Amat: mil ulls al teatre de l’ésser. Fragments d’una conversa, "Transversal", núm. 7, 1998.
MARSÉ, A.: Teatrografia de Frederic Amat, "Assaig de teatre", núm. 33-34, 2002, p. 167-183.
VIDAL-FOLCH, I.: El pintor viajero, "El País semanal", 18.01.2004, p. 46-53.