De jove participà en el teatre amateur local, si bé aviat marxà a Barcelona, on treballà per a Ignasi F. Iquino com a lletrista i coautor de revistes i comèdies teatrals, utilitzant el pseudònim de Julio Aldana. Més tard col·laborà amb Iquino en el món del cinema fent de guionista dels seus films i com a cap del departament de guions de la productora IFISA. De la vintena de guions que escriví sobresurten els d’El tambor del Bruch (1947-48), La familia Vila (1949) i Brigada Criminal (1950), d’Iquino. Encara sota la seva empara debutà com a codirector en la coproducció francoespanyola La canción del penal / Une balle suffit (1954), amb Jean Sacha; i també realitzà Los gamberros (1954) i El ceniciento (1955), amb Miguel Gila, i una adaptació d’una comèdia d’Iquino i Francisco Prada, El difunto es un vivo (1955), que quedà enllestida poc abans de la seva prematura mort.
1945 Aquel viejo molino, I.F.Iquino.
1946 Borrasca de celos, I.F.Iquino.
1946-47 Sinfonía del hogar, I.F.Iquino.
1947 El ángel gris, I.F.Iquino.
1947-48 Canción mortal, I.F.Iquino.
1948 La casa de las sonrisas, A. Ulloa; En un rincón de España,?J.Mihura.
1951 La danza del corazón, R.Alfonso (amb I.F.Iquino); Almas en peligro, A.Santillán.
1952 Persecución en Madrid, E.Gómez.
1953 Fuego en la sangre, I.F.Iquino; Fantasía española, X.Setó; El golfo que vio una estrella, I.F.Iquino; La hija del mar, A.Momplet.