Germà del distribuïdor Romà, el 1908 entrà a la casa Pathé d’operador del noticiari Pathé Journal, del qual arribà a ser el director. Allà coincidí amb Alfred Fontanals, encarregat del laboratori, amb qui estigué associat durant tota la seva carrera cinematogràfica. El 1914, any que deixà la Pathé, fou director de fotografia de La Festa del Blat (Josep de Togores) i fundà, amb l’actor Gerardo Peña, l’efímera productora Solà y Peña, per a la qual fotografià i codirigí, amb Domènec Ceret, En lucha contra el destino (1914) i A muerte por una mujer (1914). El mateix any fou contractat, juntament amb A. Fontanals, per la productora Barcinógrafo com a operador dels films d’Adrià Gual Misterio de dolor, El alcalde de Zalamea, Los cabellos blancos, El calvario de un héroe, Un drama de amor, Fridolín, La gitanilla i Linito quiere ser torero, tots del 1914. El 1915 feu de director de fotografia en tres títols de Joan Maria Codina, produïts per la Condal Films, La Pasionaria, Pacto de lágrimas i El signo de la tribu. El mateix any constituí, amb A. Fontanals, Studio Films, inicialment un laboratori de tiratge de còpies i realització de títols que esdevingué una de les productores més importants del període 1915-20, al mateix temps que edità les publicacions "Revista Studio" i "Studio-Films, SA" (1916). La firma s’estrenà amb La emboscada trágica (1915), realitzada per ambdós socis, malgrat que després contractaren com a directors artístics D. Ceret, J. M. Codina i Aurelio Sidney. El 1918 creà i dirigí, a semblança d’altres productores estrangeres, el noticiari Revista Studio, el qual, amb més de cinquanta números, es mantingué fins el 1920. L’últim títol de la casa fou el documental de muntatge España en el Rif (1921), que realitzà el mateix J. Solà, i que es traslladà a Madrid contractat per l’Atlántida per fotografiar La verbena de la Paloma (1921, José Buchs) i iniciar una nova etapa en la seva carrera. En aquesta ciutat, al cap de poc d’haver acabat el film, morí sobtadament d’un atac cardíac.
1912 Excursión a Montserrat (curtmetratge documental).
1913 Fiesta de aviación en Tarragona (curtmetratge documental); Sitges, Garraf i Castelldefels (curtmetratge documental); Trampa y cartón (CM).
1915 El apache de Londres (CM).
1916 Corrida de toros en Toledo (curtmetratge documental).
1917 Corrida de toros a beneficio de la Asociación de Prensa (migmetratge documental); Corrida de toros a beneficio de Ballesteros (migmetratge documental).
1918 El tío de América (CM).
1919 Toros y ferias de Valencia (curtmetratge documental).
GONZÁLEZ, P.: Studio Films: la productora més comercial del cinema mut a Catalunya (1915-22), "Cinematògraf", vol. 2, 1985, p. 111-131.