Estudià música al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona. Debutà com a guitarrista el 1965 tocant al Jamborre Jazz Club de Barcelona amb Els Gratsons. A partir del 1968 col·laborà en projectes discogràfics de Maria del Mar Bonet, Raimon i Joan Manuel Serrat. Entrà al grup Teverano i formà Cordes Invisibles. Treballà com a compositor i arranjador de cantants com Ana Belén, Paco de Lucía i el grup Ketama. El 1972 feu la seva primera banda sonora: "Horror Story" (Horror Story, Manuel Esteba), un film protagonitzat pels germans Calatrava, que tornà a dirigir en Los Kalatrava contra el imperio del Kárate (1973) i El ETE y el OTO (1983). Escriví la banda d’Últimas tardes con Teresa (1983, Gonzalo Herralde). Participà en programes de televisió dirigits pel periodista Àngel Casas, com ara "Musical Express"; "Àngel Casas Show" i "Un dia és un dia", component-ne la sintonia i dirigint l’orquestra. La seva darrera banda sonora fou la de Palace (1994-95), un film dirigit i protagonitzat pel grup de teatre Tricicle, per al qual escriví la música incidental d’espectacles com ara Terrífic i Entretrès, i per a un dels seus membres la del seu primer curt, David (1996, Carles Sans).
1978 Trampa sexual, M.Esteba.
1991-92 Culpable de què?, A.Saguer; El diari de Lady M (Le Journal de Lady M), A.Tanner (amb música d’Arié Dzierlatka i dos temes de J.M.Bardagí).
1992 L’absència (Die Abwesenheit), P.Handke.
LLUÍS I FALCÓ, J.: Josep Maria Bardagí (1950 - 2001), "Secuencias de Música de Cine. Los dossiers", núm. 11, 2001.