Després de lluitar a la guerra civil en el bàndol republicà, deixà els estudis d’enginyeria i es dedicà al teatre. S’integrà a la companyia del Teatro Nacional María Guerrero i participà en obres com ara El jardín de los cerezos, Marat-Sade, La gaviota i Doña Rosita la Soltera. Debutà al cinema en Costa brava (1946, Julio de Flechner) i destacà a Tiempos felices (1950, Enrique Gómez) i La trinca del aire (1951, Ramon Torrado). Des de principi de la dècada del 1950 visqué a Madrid, alternà teatre i televisió, i participà en programes com ara "Estudio 1" i "Novela". A partir del 1970 treballà més intensament en el cinema i esdevingué imprescindible en films compromesos de Carlos Saura (Ana y los lobos, 1972; Mamá cumple 100 años, 1979), Víctor Erice (El sur, 1982-83) i Francisco Regueiro (Padre Nuestro, 1984; Diario de invierno, 1988); encara que no refusà cintes com ara El Buscón (1974, Luciano Berriatúa) i Cuando los maridos se iban a la guerra (1976, Ramón Fernández). Actor d’una gran ductilitat, destacà especialment en personatges inquietants, ideals per a films simbòlics i de doble lectura, i realitzà una cinquantena de títols, sempre com a secundari.
1952 ¡Bienvenido, mister Marshall!, L.G.Berlanga.
1969 Prólogo, G.Malla (CM).
1972 Flor de santidad, A.Marsillach.
1974 Sex o no sex, J.Diamante.
1975-76 La ciutat cremada, A.Ribas.
1979 Los fieles sirvientes, F.Betriu.
1981 Asesinato en el Comité Central, V.Aranda.
1981-82 La plaça del Diamant, F.Betriu.
1989 La punyalada, J.Grau.