Professor mercantil. El 1947 debutà com a guionista, contractat per l’Emisora Films d’Ignasi F. Iquino, tasca que desenvolupà paral·lelament a la seva trajectòria com a director, tant en films propis com aliens: El ángel gris (1947) i El tambor del Bruch (1947-48), ambdós d’Iquino; Apartado de Correos 1001 (1950, Juli Salvador); Tarde de toros (1955, Ladislao Vajda), La ferida lluminosa (La herida luminosa, 1956, Tulio Demicheli) i Pacto de silencio (1963, Antonio Román). El 1955 dirigí el seu primer film, Nunca es demasiado tarde, un apreciable policíac, al qual seguí La cárcel de cristal (1956). El 1957 creà Juro Films. Producciones Cinematográficas i realitzà Distrito Quinto, un drama policíac i existencial que rebé premis del Sindicat Nacional de l’Espectacle (SNE) i mostrà el tret definidor del seu cinema: l’intent, no sempre reeixit per un excés de teatralitat, de transcendir el film popular de gènere amb una visió personal i crítica de la realitat. Aquesta característica queda palesa en Un vaso de whisky (1958); Los cuervos (1961); La cuarta ventana (1961); Ensayo general para la muerte (1962), amb tres premis del Círculo de Escritores Cinematográficos; Los muertos no perdonan (1963); Fuego / Pyro. . . The Thing without a Face (1963, amb Sidney Pink) i Jandro (1964), també guardonat pel SNE. Al principi de la dècada del 1960 s’instal·là a Madrid, on treballà a TVE (La familia Colón, 1967; Investigación en marcha, 1970, i Crónicas de un pueblo, 1971) i fou professor i subdirector de l’Escola Oficial de Cinematografia. També fou crític teatral i literari a la revista "Destino" durant setze anys (signant com a Juro) i de jazz a "C7-Cine en 7 días" i "Discóbolo". Escriví diverses obres de teatre (En el sueño está la noche, No hay botas de siete leguas) i publicà novel·les i l’assaig Variaciones sobre jazz (1971).
1959 El traje de oro.
1966 El aniversario, ep. de Las viudas; Comando de asesinos (Fin de semana con la muerte) / Fim-de-semana com a morte / Sechs pistolen jagen Professor Z.
1967 Persecución hasta Valencia / Il sapore della vendetta.
1968 El mejor del mundo; En vísperas de la Olimpíada: México 68 (curtmetratge documental).
1970 La Araucana. Conquista de gigantes / L’Araucana, massacro degli dei.
CASTRO, A.: El cine español en el banquillo. Fernando Torres Editor, València 1974, p. 121-132.
RÍOS CARRATALÁ, J.A.: Dramaturgos en el cine español (1939-1975). Universitat d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig 2003, p. 226.