La herencia del diablo

Pel·lícula del 1917; ficció de 240 min., dirigida per Domènec Ceret i Vila, Joan Solà i Mestres.

Fitxa tècnica

PRODUCCIÓ: Studio Films (Barcelona); ARGUMENT: Salvador Ardèvol; FOTOGRAFIA: J.Solà i Morales (blanc i negre, normal); INTERPRETACIÓ: Lola Paris (sirena, Marta), Tina Jordi (Laura del Valle), Asunción Casal (la dida Mary), Carolina López (Clara), Alberto Martínez (Pedro el Lince), Trino Cruz (Carlos), Reiggini (sirena nena), Antoni Casanovas (el marquès), Dionisio Labata (Adolfo Marsillach), Julián de la Cantera (l’oficial de marina), Joaquim Torrents (Morton), Luis Caballero (Rodolfo Marsillach), Jaume Flaquer (el pescador Tobías), Joan Oliva (Muergo), Juli Nolla (un capellà), Eladi Vidal (Juan Sinnombre), Avel·lí Galceran (l’administrador); ESTRENA: Barcelona, 18.02.1918.

Sinopsi

Adolfo Marsillach pretén quedar-se l’herència de Clara i mata el seu marit. Ella mor de part i Adolfo intenta matar la filla de Clara, Marta, però és salvada per un caçador i lliurada a un pescador de Tossa. Un marquès, amic de Clara, intenta trobar la nena i demostrar que és la legítima hereva de l’herència.

Producció

Continuació de La loca del monasterio (1916), dels mateixos D.Ceret i J.Solà i Mestres, el film està estructurat en vuit episodis: "La herencia del diablo"; "El destino"; "La fuerza de la conciencia"; "En busca de la heredera"; "En la boca del lobo"; "Estratagema de mujer"; "Quien roba a un ladrón…"; "Frente a frente". Fou el darrer film realitzat per Ceret per a l’Studio Films. El seu rodatge a Montserrat, Barcelona i Tossa de Mar fou ràpid, però la seva estrena trigà quasi un any. Una ordre governativa el feu retirar perquè havia donat el nom del lerrouxista Adolfo Marsillach Lleonart al dolent del relat. Superat l’entrebanc, és possible que es tornés a projectar.

Bibliografia

GONZÁLEZ LÓPEZ, P.: Studio Films: la productora més comercial del cinema mut a Catalunya (1915-22), "Cinematògraf", vol. 2, 1985, p. 111-131.