Producciones Españolas Cinematográficas

PECSA (sigla)

Productora fundada a Barcelona el 1946 per Josep Carreras i Planas, un industrial tèxtil.

Santos Alcocer en fou el director general de producció (1949-51), fins que marxà per crear la seva pròpia empresa. Els primers anys, la trajectòria de la firma estigué exclusivament associada amb el realitzador Ricard Gascon, que hi realitzà Conflicto inesperado (1947); Cuando los ángeles duermen (1947); Don Joan de Serrallonga (Don Juan de Serrallonga, 1948); La niña de Luzmela (1949); El hijo de la noche (1949); El correo del rey, (1950) i El final de una leyenda (1950). També produí La honradez de la cerradura (1950, Luis Escobar), i després de Luna de sangre (1950), un melodrama dirigit per Francesc Rovira i Beleta, l’empresa estigué inactiva durant la primera meitat de la dècada del 1950. Gràcies a la participació de J. Carreras com a productor associat d’El Judes (1952, Ignasi F. Iquino), l’empresa es reactivà el 1954 amb tres films dirigits per Miquel Iglesias: El fugitivo de Amberes (1954), No estamos solos (1956) i Los ojos en las manos (1956). José Antonio de la Loma, guionista dels dos darrers, també hi debutà com a realitzador amb Manos sucias (1957), que fou seguit per Un mundo para mí (1959). També s’hi realitzà Venta de Vargas (1958, Enrique Cahen Salaverry) i ¿Dónde vas, Alfonso XII? (1958, Luis César Amadori), un dels grans èxits del cinema espanyol d’aquell moment. J. Carreras, tanmateix, en restà al marge i es veié obligat a cancelar l’activitat de l’empresa, ja que els problemes financers obligaren a interrompre el rodatge del film i els seus drets foren adquirits pel distribuïdor Juan Jesús Buhigas i l’exhibidor Maximiliano García Álvarez.