Sebastià Perera i Soriano

(Barcelona , 1902 — Madrid, ?)

Director de fotografia.

Vida

El seu primer treball com a operador fou El frente y la retaguardia (1937, Joaquín Giner), un curt rodat en plena guerra civil, que fou seguit per Catalunya màrtir (1938, col·lectiu). Anys més tard debutà com a director de fotografia amb Emilio Foriscot a ¿Quién me compra un lío(1940), d’Ignasi F. Iquino, el primer de set films consecutius que feu amb aquest director. El fet que Iquino fos productor i director alhora i que els seus pressupostos fossin sempre ajustats, feu de S. Perera un professional tot terreny. En una època (1940 i 1950) en què predominaren les produccions modestes, el seu talent, desaprofitat per la manca d’indústria, es demostrà a Surcos (1951, José Antonio Nieves Conde), obra de referència i en la qual la seva crua fotografia il·lustra sense concessions les lacres socials imperants. També treballà a Manicomio (1952, Fernando Fernán Gómez i Luis M. Delgado), il·luminat juntament amb Cecilio Paniagua, i, en especial, a l’ambiciós Sierra maldita (1954, Antonio del Amo), film retratat amb un to gris.

Altres films

1944 Una sombra en la ventana, I.F.Iquino.

1946 Borrasca de celos, I.F.Iquino.

1948 La fiesta sigue, E.Gómez.

1952 Persecución en Madrid, E.Gómez (amb Pau Ripoll).

1953 El alcalde de Zalamea, J.Gutiérrez Maesso.

1954 Duelo de pasiones, X.Setó.

1958 Sendas marcadas (Huellas del destino), J.Bosch (amb R.Albiñana).

1959 A sangre fría (Trampa al amanecer), J.Bosch.