Martin Crimp

(Datford, Anglaterra, 1956)

Dramaturg anglès.

Llicenciat per la Universitat de Cambridge (1978), les seves primeres obres foren produïdes per l’Orange Tree Theatre a Richmond, Londres: Living Remains (1982), Four Attempted Acts (1984), Definitely the Bahamas (1987), Dealing With Clair (1988) i Play With Repeats (1989). Durant els anys noranta les seves obres traspassaren les fronteres britàniques i començà a ser conegut a Nova York, on féu una estada. Inicià la seva col·laboració amb el Royal Court Theatre de Londres, on estrenà No One Sees the Video (1990), Getting Attention (1991), The Treatment (1993), Attempts on her Life (1997), The Country (2000), Face to the Wall (2002) i Cruel and tender (2004). En el seu teatre es constata una permanent recerca de nous llenguatges i noves formes, sempre amb una clara voluntat de denúncia de certs comportaments socials, fet que l’ha col·locat a l’avantguarda de la dramatúrgia actual britànica i al capdavant del teatre experimental. En algunes de les seves obres es nota la petjada de Harold Pinter, i també una lectura atenta de tota la tradició del teatre de l’absurd, encapçalat per Samuel Beckett. Les seves obres s’han estrenat en nombrosos països d’Europa; la Sala Beckett de Barcelona li dedicà un cicle durant la temporada 2004-05 en el qual es pogueren veure les obres The Country (‘El camp’), dirigida per Toni Casares, i Attempts on her Life, dirigida per Juan Carlos Martel.