aeroport de Reus

Interior de l'aeroport de Reus

© AENA

Aeroport situat als municipis de Constantí (Tarragonès) i Reus (Baix Camp).

És a 3 kms al sud-est de Reus. Fou construït durant la guerra civil de 1936-39 per enginyers russos a partir de l’adquisició dels terrenys de l’Aeroclub de Reus (fundat el 1935) per part de l’exèrcit republicà. Després de la guerra civil les instal·lacions foren compartides per l’Aeroclub de Reus, que hi establí una escola de formació de pilots, i l’exèrcit de l’aire, que hi establí una base militar i una escola de caces. El 1992 passà totalment a l’aviació civil, i a ser gestionat per Aeropuertos Españoles (AENA), mentre que l’Aeroclub de Reus s’hi mantingué. Hi operen sobretot companyies de baix cost, amb una important presència de vols xàrter. Ha experimentat un fort creixement a causa de la proximitat de centres turístics com Cambrils, Salou o també de Tarragona i Barcelona: el 1998 el trànsit fou de 557.205 passatgers, i el 2007 d’ 1.306.785. Disposa d’una pista de 2,450 km de longitud. El 2008 entrà en servei una nova terminal de facturació que unia en un mateix edifici les terminals d’arribades i sortides. Al mateix temps, la companyia Ryanair hi establí una base operativa.

El 2010 s’hi estrenà una nova zona d’embarcament, i el 2011, les companyies aèries de baix cost hi aportaren un trànsit de 1.362.472 passatgers —1.706.615 (2009), que és el rècord de l’aeroport, i 1.419.851 (2010)—, amb 21.494 operacions de vol i 35 tones de càrrega. Al final de març del 2012, amb l’obertura de la nova temporada, es posaren a la venda un milió de places (700.000 menys que la temporada anterior). L’aeroport acull el Centre d’Estudis Superiors de l’Aviació (CESDA), adscrit a la Universitat Rovira i Virgili, un centre de formació de pilots d’aviació comercial que ofereix els estudis oficials del grau de pilot d’aviació comercial i operacions aèries.