Dotada d’un registre de soprano d’extensió excepcional, començà de molt jove la seva carrera professional. El 1942 s’uní a l’orquestra del compositor Moisés Vivancos, amb qui es casà el mateix any i amb el qual enregistrà els primers discs. El 1946 es traslladà als Estats Units, on es nacionalitzà el 1955 i on causà un gran impacte, tant per la seva veu i les seves actuacions com per l’exotisme del seu aspecte, fet que ella mateixa contribuí a difondre (afirmava ser descendent directe d'Atahualpa), adaptant-lo a les modes de Hollywood. Publicà discs d’èxit (Flahooley, 1951; Legend of the Sun Virgin, 1952; Inca Taqui, 1953; Mambo!, 1954; Voice of the Xtabay/Inca Taqui, 1955; Legend of the Jivaro, 1957; Fuego Del Ande, 1959; Recital, 1961, i Miracles, 1971) i actuà en les pel·lícules Secret of the Incas (1954), de J. Hopper, i Omar Khayyam (1957), de W. Dieterle.