L’edat escolar (després dels 6 anys)

Durant l’etapa escolar, l’infant completa el seu desenvolupament físic i psíquic. En aquesta edat s’estableixen diferències notables en el grau de desenvolupament, ja que pot variar molt, segons quines siguin les aptituds de cada nen i l’educació que rebi. És convenient de respectar les diferències en el ritme de maduració, perquè, si s’intenta forçar-lo, es poden provocar frustracions, tant al nen com a la família.

L’inici d’aquesta etapa queda assenyalat fonamentalment per l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Aquestes capacitats obren al nen moltes més possibilitats de coneixement i de comunicació que les que tenia fins aleshores.

En el decurs d’aquesta etapa l’infant anirà establint el seu propi cercle de relacions, que fins llavors quedava restringit a la família. Durant aquesta etapa, altres adults —els mestres— i altres infants de la seva edat influiran en el desenvolupament de la seva personalitat. El desplaçament definitiu del centre de relació fora de la família marcarà una altra etapa fonamental en el desenvolupament de l’individu, com és l’adolescència.