Fou fundada l’any 1942 pels germans i enginyers Xavier i Martí Sanglas amb la intenció de dissenyar models de cilindrades mitjana i gran capaços de competir amb les BMW, Zündapp o DKW. L’any 1948, la seva planta del barri del Poblenou tenia 100 treballadors i produïa 200 unitats anuals. Els primers models foren híbrids entre els models alemanys i els anglesos. Al llarg dels anys cinquanta la marca presentà un sidecar, la Sanglas 500 cc (1952), a la Fira de Mostres de Barcelona (1957) i es veié obligada a produir cilindrades més petites. Aquest fet provocà un canvi d’ubicació de la fàbrica, que passà a l’Hospitalet de Llobregat, on arribà a fabricar 500 motos l’any. Els anys seixanta s’arribà a les 2.500 motocicletes, amb una planta de 10.000 m2, i es consolidaren models com la Cromática, la 400 T i la Rovena. La demanda creixent dels anys setanta portà a nous models que no resistiren la competència de les marques japoneses. El 1981, la marca fou venuda a Banesto i, finalment, passà a propietat de Yamaha. Els seus models més emblemàtics foren els de 500 cc i 400 cc, que incorporaven avenços tecnològics propis de la marca. En competició destacaren José Raja, que pilotà per a la marca en les 24 Hores de Montjuïc i dissenyà molts dels prototips, i Fernando Linares, pilot habitual de 500 cc.